Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Du kan jo sikkerhetskopiere hele telefonen med meldinger og alt opp mot onedrive. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Du kan jo sikkerhetskopiere hele telefonen med meldinger og alt opp mot onedrive. Ja skal forsøke. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Det gikk greit å oppgradere til Win 10. Men liker ikke at de skal ha kontroll med sakene mine, meldinger type: "noen innstillinger administreres av organisasjonen" ved oppdateringer.("organisasjonen" ..huff) ------------------------------------- To spørsmål hvis noen vet:1. Det står at man kan velge varsel om blokkerte meldinger/anrop på startsiden. Men jeg hverken hører noen lyd, eller får lagt til det "skjoldet" som var før.Da kom det en kvass lyd, og et lite sort tall(antall blok.meldinger) ble synlig på det skjoldet. Får ikke det fram nå(?)2. Før fikk jeg en talebeskjed når det kom meldinger, som sa hvem/eller nummer det var fra. Nå kommer det bare lite pip.Går det an å få tilbake sånn talebeskjed? Finner det ingen steder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Innstillinger som administreres av organisasjonen, er om telefonen får innstillinger fra et Domene. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/client-management/join-windows-10-mobile-to-azure-active-directory Under innstillinger-> Ekstra -> samtaler og SMS-filter. Så trykker du på Blokker og filtrer. Så trykker du på de tre linjene oppe til venstre for BLOCK LIST og velger settings nede på den menyen som kommer opp. Sjekk at notification er på...Lyd på anrop (aldri brukt så jeg vet ikke om det virker). Under innstillinger -> Hjelpemiddel -> Flere Alternativer.. Der er det et valg Bruk Talegjenkjenning til å annonsere anroper-ID. Om det det fortelles om Kontakt navn eller telefon nummer vites ikke... Endret 22. november 2017 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Under innstillinger-> Ekstra -> samtaler og SMS-filter. Så trykker du på Blokker og filtrer. Så trykker du på de tre linjene oppe til venstre for BLOCK LIST og velger settings nede på den menyen som kommer opp.Sjekk at notification er på... Det står ingen steder "samtaler og SMS-filter" under Ekstra på min hvertfall. Der ser det sånn ut: Men vet ikke om det er samme du mener som kommer opp når jeg går til meldinger/ klikker 3 prikker til høyre nederst/ blokkerte meldinger/ de tre linjene til venstre øverst/ og så innstillinger nederst. Da kommer jeg hit: Der er varsling på. Som det viser her også under varslinger og handlinger: Der viser også det nevnte "skjoldet" . Som man ser på det forrige skjermbildet, står det" Få beskjed om blokkerte samtaler og meldinger i handlingssenterert". Men hvor finner jeg "handlingssenteret" ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Ser at den ikke er det samme som på Lumia 930, men jeg har en 550 også og der kommer du deg til det valget med å åpne meldinger. Trykk på de tre prikkene nederst til høyre og velg blokkerte meldinger. Da får du de tre linjene oppe til venstre. Trykk på de og velg innstillinger nede til venstre og sjekk at varslinger er slått på.Handlingssenteret er det som vistes på skjermen før du låser den opp. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Ja var sånn jeg kom fram dit. Og varslingen har vært slått på hele tiden den, slik som vist på bilde 2.Men ingen lyd eller synlig varsel når en melding blir blokkert for det. Handlingssenteret er det som vistes på skjermen før du låser den opp. Altså det som vises før du slår pinkode for å åpne den? Der er der ingenting annet enn dato, klokkeslett og en linje helt nederst som viser ikoner av et kamera, windowlogo og en søkelogo.Prøvde å sende blokkert melding med den oppe uten å låse opp, men ingen varsel skjedde da heller. Endret 22. november 2017 av Delvis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Under Innstillinger -> System ->Varslinger og Handlinger.... Der må det være slått på fra Blokker og Filtrer....For øvrig hadde jeg slikt på slått, helt til jeg skjønte at jeg har jo blokkert fordi jeg IKKE vil se de. Ellers må du bare lete deg gjennom menyene. De er ikke som andre menyer, men søk fungerer jo utmerket. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Under Innstillinger -> System ->Varslinger og Handlinger.... Der må det være slått på fra Blokker og Filtrer.. Ja der er slått på, det er vel det som viser på bilde 3. Skal lete mer, har pløyet gjennom absolutt alt. Tror kanskje at win 10 systemet ikke fungerer optimalt på en 640, at det er der det ligger. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Har etterhvert funnet ut at "bakgrunnsapper" ser ut til å ha noe med dette å gjøre. De må være på for å fungere.Nå har jeg mistet "skjoldet" på startsiden igjen. Tror jeg vet hvorfor det ikke fungerte, fordi den var av som bakgrunnsapp.Men det var en annen innstilling jeg var borti også, som jeg ikke tale om finner igjen. Det var en side der alle appene sto tror jeg, og der man kunne velge om de skal styres av bruker eller microsoft. Noe sånt. Noen som vet hva jeg mener, og hvor det var?Begriper ikke hvor jeg så det.For jeg tror den blokkerings appen må styres av microsoft også for å fungere/vise. Husker det sto noe sånt første gang jeg la inn blokkering på et nummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå