oOF Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Skriver dette i Microsoft Edge på min nylig oppdaterte Lumia 640. Jeg har ikke testet denne telefonen så mye ennå, men det ser greit ut. Kjøpte den billig brukt i går, dels i nysgjerrighet over dette nye operativsystemet, dels av behov. Har allerede Sony med Android, så jeg ville teste noe annet på reservetelefonen. Fornøyd med telefonen nå etter en måned med Win 10? Jeg er på jakt etter ny telefon og det står mellom denne og Moto G 16GB. Det må sies at jeg var ikke så veldig fornøyd med min forrige Win-telefon selv om den var klart verd prisen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Jeg vet ikke hva du var misfornøyd med i din forrige Windows-telefon. Jeg er fornøyd med min, men den brukes stort sett til samtale. Til vanlig brukes en stor og kraftig Android-telefon, det var aldri meningen å bruke Lumia som hovedtelefon. Hovedproblemet med den er å venne seg til nye apper. Noen av dem gjør tilnærmet samme jobben som de appene jeg har brukt før, men mye er litt uvant. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Noen her som vet hvor jeg kan få tak i en ny skjerm til en 640? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Noen her som vet hvor jeg kan få tak i en ny skjerm til en 640? Kanskje.. http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XLumia+640+screen.TRS0&_nkw=Lumia+640+screen&_sacat=15032 ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Takk Er bare selve glass jeg trenger. Alt funker fint ellers.(med knust glass) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Jeg har en blåtann-mus fra logitech. Jeg har aldri tidligere koblet mus til en mobiltelefon, men nå gjorde jeg det bare for gøy. Den virker greit. Jeg kan trykke på ikoner med musepekeren, akkurat som i et operativsystem på PC. Dette er tøft! :-) Men: Hvis jeg skal skrive noe, kan jeg ikke trykke på tastene i tastaturet med musepekeren. Jeg kan trykke på tastene på skjermen med fingeren, men musetasten gjør ingenting. Skulle ikke det virke? Er det en bug? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Andre som har merket at batteriet av og til tapper seg ut veldig raskt? Feks var 100 % tidlig på dagen, og tapper seg helt ut samme kveld uten å være brukt noe særlig.Andre ganger varer det mer normalt igjen. Merkelig. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Ser ut som batteriet må tappes helt ut av og til. For etter at det er tappet tomt og lades fullt opp igjen, så varer det veldig lenge. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Jeg vet ikke hva du var misfornøyd med i din forrige Windows-telefon. Jeg er fornøyd med min, men den brukes stort sett til samtale. Til vanlig brukes en stor og kraftig Android-telefon, det var aldri meningen å bruke Lumia som hovedtelefon. Hovedproblemet med den er å venne seg til nye apper. Noen av dem gjør tilnærmet samme jobben som de appene jeg har brukt før, men mye er litt uvant. Grensesnittet/flisene og mangelen på apper til Win-telefoner. Jeg er utrolig lite glad i flisene som Microsoft vil bruke i Win 8 og på Win-telefoner. Telefonen er i daglig bruk hos min mor pr nu. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Det første jeg gjorde med min Lumia 640 var å oppgradere til Windows 10. Ser mye bedre ut enn Win8. Fremgangsmåten er offissiell, ikke en hack. Du laster ned en app fra Microsoft som forbereder oppgraderingen til Win10. Funket greit. Litt lite apper. Det er alltid en funksjon/app jeg savner fra Android, selv om Windows-fans hardnakket påstår at det finnes tusenvis av fantastiske apper for Windows. Jeg kjøpte min Lumia 640 for å bruke den i en begrenset periode, da jeg måtte ha to telefoner med ulike abonnement. Nå har Telia innført et abonnement med 40 GB/mnd, så jeg slipper å ha en egen telefon kun til data lengre. Lumia´en ble solgt til en slektning som ikke stiller krav til apper. Den funker nok utmerket hos han. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Har glemt hvor man får tak i apper. Installerte banken sin feks før, men hvor var sånne norske apper?Kan man bruke denne på Luma? Coop medlem. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Utdatert: løst. Endret 18. november 2017 av Delvis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Har glemt hvor man får tak i apper. Installerte banken sin feks før, men hvor var sånne norske apper? Kan man bruke denne på Luma? Coop medlem. Coop har ikke utviklet noen app for Windows Phone. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Noen som husker/vet hvor man skifter vis/skjul nummer på denne? Har lett med lys og lykter og finner ingenting.Skal være et sted.Altså om ditt eget nummer viser eller ikke når du ringer til noen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Noen som husker/vet hvor man skifter vis/skjul nummer på denne? Har lett med lys og lykter og finner ingenting. Skal være et sted. Altså om ditt eget nummer viser eller ikke når du ringer til noen. Har du Windows 10 på den? Det ligger iaffa under Innstillinger->System->Telefon... Der kan du velge hvem du skal vise anroper-ID til. Endret 19. november 2017 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 Aha. Nei window 10 den gikk meg forbi på mobil. Ser ikke ut som det er tilgjengelig heller.Noen som vet hvor jeg kan få tak i windows 10 til denne telefonen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 På Windows 8.1, så går du til skjermen for innstillinger. Sveiper til høyre og velger mobil. Der kan du slå av caller id. For å få Windows 10, kan du bruke dette programmet.. https://www.microsoft.com/en-us/mobile/phone/lumia640/ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) Ja den siden har jeg vært inne på og prøvd, men problemet er at min ikke er oppgadert til 8.1 heller. Det må gjøres først fikk jeg beskjed om.8.1 lå klar til nedlasting, men det står bare "laster ned oppdatering 0%" og skjer ikke mer.(er forbindelse, har sjekket) Tror ikke det er support for dette lenger.Edit: Vent litt, det er kanskje ikke nok lagringsplass. Har slettet ting og får nye beskjeder. Oppdaterer senere.Har nesten aldri brukt data på mobil, så alt dette har gått meg hus forbi. Tenkte det ikke var bruk for noen oppgradering. Endret 19. november 2017 av Delvis Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 På Windows 8.1, så går du til skjermen for innstillinger. Sveiper til høyre og velger mobil. Der kan du slå av caller id. For å få Windows 10, kan du bruke dette programmet.. https://www.microsoft.com/en-us/mobile/phone/lumia640/ okei, da er vi på track her. Fikk oppdaert til W 8.1 og fant det valget. Etter mye plynder riktignok. For enten misforsto jeg, eller så er innstillingene våre forskjellig plassert. Fant ingenting på innstillinger. Men ved å gå til høyre først av alt, altså fra startsiden og til der hele rekken med apper er(var kanskje det du mente?), var det en "mobil" der. Der inne var bare logg og hurtigvalg. Men ved å klikke de tre prikkene nede til høyre, kom det opp en meny jeg ikke har sett før. Og når jeg klikket på "innstillinger" der kom valget fram. om det var der før jeg oppgraderte vet jeg ikke. Men var jo greit å få oppdatert da. Takk iallefall, det fikk meg på sporet Da er det mulighet til å oppgradere til windows 10. Om det er nøvendig vet jeg ikke, men kanskje det beste? Et spørsmål: Vil noe bli fjernet ved oppdatering til W 10, meldinger, adresser og sånt? Leste et sted at noen skrev det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 På Windows 8.1, så går du til skjermen for innstillinger. Sveiper til høyre og velger mobil. Der kan du slå av caller id. For å få Windows 10, kan du bruke dette programmet.. https://www.microsoft.com/en-us/mobile/phone/lumia640/ okei, da er vi på track her. Fikk oppdaert til W 8.1 og fant det valget. Etter mye plynder riktignok. For enten misforsto jeg, eller så er innstillingene våre forskjellig plassert. Fant ingenting på innstillinger. Men ved å gå til høyre først av alt, altså fra startsiden og til der hele rekken med apper er(var kanskje det du mente?), var det en "mobil" der. Der inne var bare logg og hurtigvalg. Men ved å klikke de tre prikkene nede til høyre, kom det opp en meny jeg ikke har sett før. Og når jeg klikket på "innstillinger" der kom valget fram. om det var der før jeg oppgraderte vet jeg ikke. Men var jo greit å få oppdatert da. Takk iallefall, det fikk meg på sporet Da er det mulighet til å oppgradere til windows 10. Om det er nøvendig vet jeg ikke, men kanskje det beste? Et spørsmål: Vil noe bli fjernet ved oppdatering til W 10, meldinger, adresser og sånt? Leste et sted at noen skrev det. Neida, oppgradering fjerner ikke noe. Telefonen blir en del bedre med W10 faktisk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå