Gå til innhold

Microsoft Lumia 640 (LTE)

Anbefalte innlegg

Skriver dette i Microsoft Edge på min nylig oppdaterte Lumia 640.

Jeg har ikke testet denne telefonen så mye ennå, men det ser greit ut.

Kjøpte den billig brukt i går, dels i nysgjerrighet over dette nye operativsystemet, dels av behov. Har allerede Sony med Android, så jeg ville teste noe annet på reservetelefonen.

Fornøyd med telefonen nå etter en måned med Win 10? Jeg er på jakt etter ny telefon og det står mellom denne og Moto G 16GB. Det må sies at jeg var ikke så veldig fornøyd med min forrige Win-telefon selv om den var klart verd prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva du var misfornøyd med i din forrige Windows-telefon.

Jeg er fornøyd med min, men den brukes stort sett til samtale.

Til vanlig brukes en stor og kraftig Android-telefon, det var aldri meningen å bruke Lumia som hovedtelefon.

Hovedproblemet med den er å venne seg til nye apper.

Noen av dem gjør tilnærmet samme jobben som de appene jeg har brukt før, men mye er litt uvant.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har en blåtann-mus fra logitech.

Jeg har aldri tidligere koblet mus til en mobiltelefon, men nå gjorde jeg det bare for gøy.

Den virker greit. Jeg kan trykke på ikoner med musepekeren, akkurat som i et operativsystem på PC.

Dette er tøft! :-)

Men:

Hvis jeg skal skrive noe, kan jeg ikke trykke på tastene i tastaturet med musepekeren. Jeg kan trykke på tastene på skjermen med fingeren, men musetasten gjør ingenting.

Skulle ikke det virke? Er det en bug?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg vet ikke hva du var misfornøyd med i din forrige Windows-telefon.

Jeg er fornøyd med min, men den brukes stort sett til samtale.

Til vanlig brukes en stor og kraftig Android-telefon, det var aldri meningen å bruke Lumia som hovedtelefon.

Hovedproblemet med den er å venne seg til nye apper.

Noen av dem gjør tilnærmet samme jobben som de appene jeg har brukt før, men mye er litt uvant.

Grensesnittet/flisene og mangelen på apper til Win-telefoner. Jeg er utrolig lite glad i flisene som Microsoft vil bruke i Win 8 og på Win-telefoner. Telefonen er i daglig bruk hos min mor pr nu. 

Lenke til kommentar

Det første jeg gjorde med min Lumia 640 var å oppgradere til Windows 10. Ser mye bedre ut enn Win8.

Fremgangsmåten er offissiell, ikke en hack. Du laster ned en app fra Microsoft som forbereder oppgraderingen til Win10.

Funket greit. Litt lite apper. Det er alltid en funksjon/app jeg savner fra Android, selv om Windows-fans hardnakket påstår at det finnes tusenvis av fantastiske apper for Windows.

Jeg kjøpte min Lumia 640 for å bruke den i en begrenset periode, da jeg måtte ha to telefoner med ulike abonnement.

Nå har Telia innført et abonnement med 40 GB/mnd, så jeg slipper å ha en egen telefon kun til data lengre.

Lumia´en ble solgt til en slektning som ikke stiller krav til apper. Den funker nok utmerket hos han.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Noen som husker/vet hvor man skifter vis/skjul nummer på denne? Har lett med lys og lykter og finner ingenting.

Skal være et sted.

Altså om ditt eget nummer viser eller ikke når du ringer til noen.

Har du Windows 10 på den?

Det ligger iaffa under Innstillinger->System->Telefon... Der kan du velge hvem du skal vise anroper-ID til.

h1HqNMqdRf6RI8HB9Z0U-Q.png

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Ja den siden har jeg vært inne på og prøvd, men problemet er at min ikke er oppgadert til 8.1 heller. Det må gjøres først fikk jeg beskjed om.
8.1 lå klar til nedlasting, men det står bare "laster ned oppdatering 0%" og skjer ikke mer.(er forbindelse, har sjekket) Tror ikke det er support for dette lenger.

Edit: Vent litt, det er kanskje ikke nok lagringsplass. Har slettet ting og får nye beskjeder. Oppdaterer senere.

Har nesten aldri brukt data på mobil, så alt dette har gått meg hus forbi. Tenkte det ikke var bruk for noen oppgradering.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

På Windows 8.1, så går du til skjermen for innstillinger. Sveiper til høyre og velger mobil.

Der kan du slå av caller id.

I4EVNUOXQ3ac8T8kJIJBfw.png

For å få Windows 10, kan du bruke dette programmet..

https://www.microsoft.com/en-us/mobile/phone/lumia640/

okei, da er vi på track her. Fikk oppdaert til W 8.1 og fant det valget. Etter mye plynder riktignok.

For enten misforsto jeg, eller så er innstillingene våre forskjellig plassert.

Fant ingenting på innstillinger. Men ved å gå til høyre først av alt, altså fra startsiden og til der hele rekken med apper er(var kanskje det du mente?), var det en "mobil" der. Der inne var bare logg og hurtigvalg. Men ved å klikke de tre prikkene nede til høyre, kom det opp en meny jeg ikke har sett før. Og når jeg klikket på "innstillinger" der kom valget fram.

om det var der før jeg oppgraderte vet jeg ikke. Men var jo greit å få oppdatert da. Takk iallefall, det fikk meg på sporet  :)

Da er det mulighet til å oppgradere til windows 10.

Om det er nøvendig vet jeg ikke, men kanskje det beste?

Et spørsmål: Vil noe bli fjernet ved oppdatering til W 10, meldinger, adresser og sånt? Leste et sted at noen skrev det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

På Windows 8.1, så går du til skjermen for innstillinger. Sveiper til høyre og velger mobil.

Der kan du slå av caller id.

I4EVNUOXQ3ac8T8kJIJBfw.png

For å få Windows 10, kan du bruke dette programmet..

https://www.microsoft.com/en-us/mobile/phone/lumia640/

okei, da er vi på track her. Fikk oppdaert til W 8.1 og fant det valget. Etter mye plynder riktignok.

For enten misforsto jeg, eller så er innstillingene våre forskjellig plassert.

Fant ingenting på innstillinger. Men ved å gå til høyre først av alt, altså fra startsiden og til der hele rekken med apper er(var kanskje det du mente?), var det en "mobil" der. Der inne var bare logg og hurtigvalg. Men ved å klikke de tre prikkene nede til høyre, kom det opp en meny jeg ikke har sett før. Og når jeg klikket på "innstillinger" der kom valget fram.

om det var der før jeg oppgraderte vet jeg ikke. Men var jo greit å få oppdatert da. Takk iallefall, det fikk meg på sporet  :)

Da er det mulighet til å oppgradere til windows 10.

Om det er nøvendig vet jeg ikke, men kanskje det beste?

Et spørsmål: Vil noe bli fjernet ved oppdatering til W 10, meldinger, adresser og sånt? Leste et sted at noen skrev det.

Neida, oppgradering fjerner ikke noe. Telefonen blir en del bedre med W10 faktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...