Gjest medlem-169651 Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså. En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer. Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså. En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer. Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr. Fornuft og fakta har aldri fungert på troende... Lenke til kommentar
Chutikran Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Undertegnede bruker ingen av disse appene og heller ikke Snapchat. Så til den prisen er det ikke mange mobiler som kan konkurrere etter min mening. Skal jeg kommunisere med noen, bruker jeg LINE. Mer enn godt nok... Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså. En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer. Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr. Nei, det gjør det ikke. Jeg har testet mot flere andre telefoner og jeg ble overrasket over hvor svakt kameraet i 640 yter testet i virkelig bruk mot andre telefoner. Mye støy når lyset ikke er optimalt, sjeldent god skarphet. Det er bra til prisen, men totalt sett yter det langt under virkelig gode kameratelefoner. Man må ikke tro det er noen ørsmå forskjeller her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Man kan ikke vente iPhone-kvalitet på bildene fra en telefon som koster en brøkdel, men tester viser at den er ganske bra, spesielt prisen tatt i betraktning: http://www.anandtech.com/show/9333/the-microsoft-lumia-640-review/5 http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/microsoft-lumia-640-lte-1286616/review/4 http://pocketnow.com/2015/06/06/microsoft-lumia-640-review Kan det være at de som har dårligere erfaringer har fått et eksemplar som ikke er 100%? Kanskje det er ulike produsenter av sensoren? Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså. En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer. Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr. Nei, det gjør det ikke. Jeg har testet mot flere andre telefoner og jeg ble overrasket over hvor svakt kameraet i 640 yter testet i virkelig bruk mot andre telefoner. Mye støy når lyset ikke er optimalt, sjeldent god skarphet. Det er bra til prisen, men totalt sett yter det langt under virkelig gode kameratelefoner. Man må ikke tro det er noen ørsmå forskjeller her. Du er overrasket hvor svakt kameraet i en budsjettmobil er i forhold til virkelig gode kameratelefoner...? Ok... Er selv overrasket over hvor godt kameraet på 640 er i forhold til prisen. Du har ikke en mobil med defekt kamera? Let litt på instagram etter #Lumia640. Overraskende mye bra synes jeg. Lenke til kommentar
Chutikran Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså. En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer. Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr. Nei, det gjør det ikke. Jeg har testet mot flere andre telefoner og jeg ble overrasket over hvor svakt kameraet i 640 yter testet i virkelig bruk mot andre telefoner. Mye støy når lyset ikke er optimalt, sjeldent god skarphet. Det er bra til prisen, men totalt sett yter det langt under virkelig gode kameratelefoner. Man må ikke tro det er noen ørsmå forskjeller her. Det er det. Forskjellene er ørsmå. Jeg har 640 XL dual sim, og kameraet der er ikke dårligere enn min tidligere telefon Sony Z1. Og da snakker vi om en telefon som koster nesten en tredjedel av Z1'en...! Endret 17. november 2015 av Chutikran Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Jaja, min 640 LTE fikk et kort liv, mistet den i bakken og knuste skjermen. Dog funker den, tapet over slik at glasset holder seg på plass. Har nå kjøpt 640 XL og er mer fornøyd med den 1 Lenke til kommentar
Bjorpa Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg kunne tenke meg å prøve en WP. Ser denne ligger noenlunde likt prismessig med 830. Hvilken telefon er best? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Andre som har erfart at batteriet blir fort dårlig på disse?Etter et drøyt halvår er batteriet plutselig begynt å tappe seg ut veldig fort. Må lade den en gang daglig nå med minimalt bruk. Før kunne den holde nesten en uke om gangen.Er det noe som bør klages på? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Plutselig i dag kommer det ikke lyd ut fra 3,5mm utgangen på 640 LTE. Plugger inn kabel og ingenting skjer - kun lyd fra telefonens høyttaler. Noen andre som har opplevd dette? Gjorde et søk på engelske sider, og virker som at dette er et kjent problem på Lumia-telefonene :-/ Endret 5. januar 2016 av Chivas Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Noen som bruker kart programmet med stemme ? Har lastet ned stemme, men det kommer ikke noe lyd. Lenke til kommentar
Chutikran Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Jeg har brukt HereDrive med norsk stemme og det funker utmerket. Kartprogrammet har jeg aldri brukt, hvis det er HereMaps du mener. Litt på siden: noen ganger må lyden skrues opp etter at programmet er startet. Endret 10. februar 2016 av Chutikran Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Løste seg etter en del roting i menyene og fram- og tilbakestilling av valg. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Noen andre som opplever at spotify er treig i bruk? Endret 13. februar 2016 av Nwader Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg får beskjed med Spotify at det mangler lagrings ett eller annet, kanskje jeg må legge appendiks inn på nytt Lenke til kommentar
KapteinKaos02 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Er det noen som vet når Win. 10 kommer ? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Nei. Microsoft flytter hele tiden på datoen. Først var det mot slutten av 2015. Så ila. februar, så ila. mars... Mye er rykter selvfølgelig. "Kommer når den er klar", så det kan jo ta litt tid Følg med på Windows Central, de er kjappe med å skrive noe skulle oppdateringen begynne å rulle ut. EDIT: Apropos: Windows 10 Mobile build .164 meant for retail open market devices and is 'nearly identical' to .122 Endret 8. mars 2016 av Pey'J Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Jeg oppgraderer min Microsoft Lumia 640 til Windows 10 akkurat nå. Du må installere en app som heter "Windows 10 Oppgraderingskontroll" før oppdateringen blir tilgjengelig. Appen sjekker at telefonen din er klar. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Skriver dette i Microsoft Edge på min nylig oppdaterte Lumia 640. Jeg har ikke testet denne telefonen så mye ennå, men det ser greit ut. Kjøpte den billig brukt i går, dels i nysgjerrighet over dette nye operativsystemet, dels av behov. Har allerede Sony med Android, så jeg ville teste noe annet på reservetelefonen. Endret 3. april 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå