Gå til innhold

Microsoft Lumia 640 (LTE)


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså.  En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer.

 

Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså.  En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer.

 

Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr. 

 

Fornuft og fakta har aldri fungert på troende...

Lenke til kommentar

 

Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså.  En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer.

 

Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr. 

 

 

Nei, det gjør det ikke. Jeg har testet mot flere andre telefoner og jeg ble overrasket over hvor svakt kameraet i 640 yter testet i virkelig bruk mot andre telefoner. Mye støy når lyset ikke er optimalt, sjeldent god skarphet. Det er bra til prisen, men totalt sett yter det langt under virkelig gode kameratelefoner. Man må ikke tro det er noen ørsmå forskjeller her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Man kan ikke vente iPhone-kvalitet på bildene fra en telefon som koster en brøkdel, men tester viser at den er ganske bra, spesielt prisen tatt i betraktning: 

http://www.anandtech.com/show/9333/the-microsoft-lumia-640-review/5

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/microsoft-lumia-640-lte-1286616/review/4

http://pocketnow.com/2015/06/06/microsoft-lumia-640-review

 

Kan det være at de som har dårligere erfaringer har fått et eksemplar som ikke er 100%? Kanskje det er ulike produsenter av sensoren?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså. En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer.

Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr.

Nei, det gjør det ikke. Jeg har testet mot flere andre telefoner og jeg ble overrasket over hvor svakt kameraet i 640 yter testet i virkelig bruk mot andre telefoner. Mye støy når lyset ikke er optimalt, sjeldent god skarphet. Det er bra til prisen, men totalt sett yter det langt under virkelig gode kameratelefoner. Man må ikke tro det er noen ørsmå forskjeller her.

Du er overrasket hvor svakt kameraet i en budsjettmobil er i forhold til virkelig gode kameratelefoner...?

Ok...

Er selv overrasket over hvor godt kameraet på 640 er i forhold til prisen. Du har ikke en mobil med defekt kamera? Let litt på instagram etter #Lumia640. Overraskende mye bra synes jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Dønn likt? Hvis du sammenlikner med en Huawei til 799 kanskje. Facebook appen er nokså grøtete på bildene, Instagram likeså.  En god iPhone eller Android virker ca 13 ganger så polert i uttrykket og mye glattere i ytelsen. Kameraet på 640 leaves a lot to be desired. Det er greit til prisen, men ikke så mye mer.

 

Ska du sammenligne kameraene her, så får du bedre kamera på L640 enn du får på de aller beste og dyreste Huaweiene. Det kan selvfølgelig ikke måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Apple, men kameraet knuser da de fleste Androidtelefoner til under 4000 kr. 

 

 

Nei, det gjør det ikke. Jeg har testet mot flere andre telefoner og jeg ble overrasket over hvor svakt kameraet i 640 yter testet i virkelig bruk mot andre telefoner. Mye støy når lyset ikke er optimalt, sjeldent god skarphet. Det er bra til prisen, men totalt sett yter det langt under virkelig gode kameratelefoner. Man må ikke tro det er noen ørsmå forskjeller her.

 

Det er det. Forskjellene er ørsmå.

Jeg har 640 XL dual sim, og kameraet der er ikke dårligere enn min tidligere telefon Sony Z1. 

Og da snakker vi om en telefon som koster nesten en tredjedel av Z1'en...!

Endret av Chutikran
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Plutselig i dag kommer det ikke lyd ut fra 3,5mm utgangen på 640 LTE. Plugger inn kabel og ingenting skjer - kun lyd fra telefonens høyttaler. 

 

Noen andre som har opplevd dette?

 

Gjorde et søk på engelske sider, og virker som at dette er et kjent problem på Lumia-telefonene :-/

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Nei. Microsoft flytter hele tiden på datoen.

Først var det mot slutten av 2015.

Så ila. februar, så ila. mars...

Mye er rykter selvfølgelig. "Kommer når den er klar", så det kan jo ta litt tid :p

 

Følg med på Windows Central, de er kjappe med å skrive noe skulle oppdateringen begynne å rulle ut.

 

EDIT: Apropos: Windows 10 Mobile build .164 meant for retail open market devices and is 'nearly identical' to .122

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skriver dette i Microsoft Edge på min nylig oppdaterte Lumia 640.

Jeg har ikke testet denne telefonen så mye ennå, men det ser greit ut.

 

Kjøpte den billig brukt i går, dels i nysgjerrighet over dette nye operativsystemet, dels av behov. Har allerede Sony med Android, så jeg ville teste noe annet på reservetelefonen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...