NSR-98 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hei, noken som har erfaringer med Microsoft Lumia 640 (LTE)? Eller andre mobiler som er "verdt" pengene? Har ikkje tenkt å bruke over 2000kr. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 I følge denne testen er det den beste telefonen for den prisen http://www.tek.no/artikler/test-microsoft-lumia-640-lte/185808 Jeg har den ikke, men en Lumia 1020 som jeg er godt fornøyd med. Lenke til kommentar
NSR-98 Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 Ja, las den artikkelen der tidlegare idag. Ka synes du om operativsystemet Windows? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Er du avhengig av et godt apputvalg? Windows Phone ligger bak på den fronten, og har feks ikke snapchat. I så fall kan feks denne være noe for deg: http://www.lefdal.com/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/ZTEBLADEV4BK/zte-blade-vec-4g-smarttelefon-sort?scid=PRICECOMP_PRISJAKTNO Hvis man snakker mest telefon (hardware) for pengene så skal det godt gjøres å slå 640'en. Endret 21. april 2015 av fflex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Windows Phone har ikke unødvendige apper slikt som Snapchat. Alle vet om mms, så kruttet trengs ikke å finnes opp på nytt. Om du skal dele større bilder, er Windows Phone godt integrert med OneDrive der bilder kan lastes opp og deles med hvem du vil. Ikke trenger du å installere Facebook appen heller. Du bruker http://m.facebook.comi den medfølgende browseren. Der kan du også sende beskjeder uten å måtte installere den tåpelige messengerappen.. Om du er så på farten at du må ha beskjedene i samme sekund som de sendes, så er Skype integrert i operativsystemet og kan kobles direkte til din Facebook konto, så kommer beskjedene med en gang. Skype er for øvrig det eneste programmet som du kan ringe direkte til enhver telefon i hele verden og kun betale lokaltakst der mottakeren er. Og nei du trenger ikke installere en egen app for å sende beskjeder, sms og bilder i Skype. Det er en komplett Instant Messenger (IM) app. Det beste med Windows Phone er at du kan skryte at du kan litt mer enn å laste ned en app som gjør alt for deg, uten at brukerne skjønner en døyt. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Tror du skal si 15 eller yngre. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Windows Phone har ikke unødvendige apper slikt som Snapchat. Alle vet om mms, så kruttet trengs ikke å finnes opp på nytt. Om du skal dele større bilder, er Windows Phone godt integrert med OneDrive der bilder kan lastes opp og deles med hvem du vil. Ikke trenger du å installere Facebook appen heller. Du bruker http://m.facebook.comi den medfølgende browseren. Der kan du også sende beskjeder uten å måtte installere den tåpelige messengerappen.. Om du er så på farten at du må ha beskjedene i samme sekund som de sendes, så er Skype integrert i operativsystemet og kan kobles direkte til din Facebook konto, så kommer beskjedene med en gang. Skype er for øvrig det eneste programmet som du kan ringe direkte til enhver telefon i hele verden og kun betale lokaltakst der mottakeren er. Og nei du trenger ikke installere en egen app for å sende beskjeder, sms og bilder i Skype. Det er en komplett Instant Messenger (IM) app. Det beste med Windows Phone er at du kan skryte at du kan litt mer enn å laste ned en app som gjør alt for deg, uten at brukerne skjønner en døyt. 1) Fantastisk at du klarer å påstå at Snapchat er unødvendig, kun fordi du selv ikke benytter det. I 2015 synes de fleste snapchat er greit å ha, meg selv inkludert. Jeg er nå 30 år gammel, og omtrent hele min vennekrets på samme alder bruker også snap til å dele gode øyeblikk. Når jeg får MMS så er det 90% sjanse for at den kommer fra mamma. 2) OneDrive er bra greier, det samme er Google Disk, Dropbox, iCloud.. 3) Å bruke facebook i browser i kombinasjon med skype.. hvorfor det? WP har egen facebook app. 4) Nå gjelder ikke det dårligere apputvalget kun snapchat, det var nevnt som et eksempel. Endret 22. april 2015 av fflex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hva den enkelte foretrekker av OS er forskjellig. Jeg skifter mellom iOS, Android og Windows Phone (WP), og har 4 Windows Phone-telefoner, en med 7.8, 2 med 8.0 og en med 8.1. Ytelsen er veldig bra på alle, selv om den med 7.8 oppleves som treg når man startet apper i forhold til de nyere (den har CPU med én kjerne og 1/4 GB RAM). Fra 8.1 har OSet fått funksjonalitet som gjør at det fungerer veldig bra, og dermed bør dekke behovet for flere enn før. Apputvalget har blitt bedre, men fortsatt mangler noe ift Play/AppStore. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Tror du skal si 15 eller yngre. Overhodet ikke. Selv om man bruker denne appen lite selv (som meg), så må man kunne få med seg hvor mye brukt denne appen er blant mennesker som er langt eldre enn 15. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene. Hva er galt med MMS? er det for vanskelig å bruke eller hva er feilen med det? Som jeg skrev tidligere. Kruttet er oppfunnet. De bildene som ble hacket ut fra snapchat sine servere viser klart hva snapchat og alderen på deres brukere. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene. Hva er galt med MMS? er det for vanskelig å bruke eller hva er feilen med det? Som jeg skrev tidligere. Kruttet er oppfunnet. De bildene som ble hacket ut fra snapchat sine servere viser klart hva snapchat og alderen på deres brukere. Det handler ikke om hva som finnes av alternativer, men hva folk vil bruke og som blir brukt i praksis. MMS er vel temmelig dødt. Tror ikke jeg har mottatt MMS fra slekt eller venner de siste fem årene. Har bare vært noen få kunder som har sendt meg MMS. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene. Hva er galt med MMS? er det for vanskelig å bruke eller hva er feilen med det? Som jeg skrev tidligere. Kruttet er oppfunnet. De bildene som ble hacket ut fra snapchat sine servere viser klart hva snapchat og alderen på deres brukere. Rett og slett for Snapchat er mye enklere når man vi sende ett bilde til flere og det føles mindre "formeldt" en en mms. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene. Hva er galt med MMS? er det for vanskelig å bruke eller hva er feilen med det? Som jeg skrev tidligere. Kruttet er oppfunnet. De bildene som ble hacket ut fra snapchat sine servere viser klart hva snapchat og alderen på deres brukere. Rett og slett for Snapchat er mye enklere når man vi sende ett bilde til flere og det føles mindre "formeldt" en en mms. Fortell! Med snapchat må du registrere en konto. Legge til brukere som må godta at du har lagt de til før du kan sende de en snap. Med mms legger du til de du allerede har i kontaktlisten din som mottakere og sender de en mms. Og du hevder det er enklere? Forklar hvordan det er enklere for jeg tror jeg mangler litt informasjon her nå... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene. Hva er galt med MMS? er det for vanskelig å bruke eller hva er feilen med det? Som jeg skrev tidligere. Kruttet er oppfunnet. De bildene som ble hacket ut fra snapchat sine servere viser klart hva snapchat og alderen på deres brukere. Det handler ikke om hva som finnes av alternativer, men hva folk vil bruke og som blir brukt i praksis. MMS er vel temmelig dødt. Tror ikke jeg har mottatt MMS fra slekt eller venner de siste fem årene. Har bare vært noen få kunder som har sendt meg MMS. Snapchat er alternativet. MMS har eksistert lenge og siden du ikke får mms, ja da må det liksom være dødt? (facepalm) Lenke til kommentar
NSR-98 Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Takk for svar folkens! Går det ikkje an å bruke snapchat, så må eg nok finne meg en anna tlf Forslag til fleire mobiler under 2000kr som kan vere verdt å prøve? Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Vel det er hva jeg syns så kan jo du mene akkurat det du vil. Jeg er sikkert altfor gammel til både å henge her og like Snapchat, men jeg gjør begge deler likevel. Å jeg synes det er lettere og mindre formelt å sende med Snapchat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Lavpris-alternativ? https://prisguiden.no/produkt/motorola-moto-e-219024 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Spør du meg så har du 2 reele alternativ til under 2000 kr: Moto G 2nd gen 1800 kr. ZTE Blade Vec 4G 1900 kr. Ligger masse reviews av begge på dette internettet. Hadde selv gått for Motorola G, rett og slett fordi de har et veldig clean skin over Android.. så nærme rent Android du kommer uten Nexus telefoner. Endret 22. april 2015 av fflex Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene. Hva er galt med MMS? er det for vanskelig å bruke eller hva er feilen med det? Som jeg skrev tidligere. Kruttet er oppfunnet. De bildene som ble hacket ut fra snapchat sine servere viser klart hva snapchat og alderen på deres brukere. Det handler ikke om hva som finnes av alternativer, men hva folk vil bruke og som blir brukt i praksis. MMS er vel temmelig dødt. Tror ikke jeg har mottatt MMS fra slekt eller venner de siste fem årene. Har bare vært noen få kunder som har sendt meg MMS. Snapchat er alternativet. MMS har eksistert lenge og siden du ikke får mms, ja da må det liksom være dødt? (facepalm) Du fremstår bare som veldig gammel/utdatert. Da blir dette umulig å diskutere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå