Valiiii Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Jeg har nå fått et tilbud av en som selger en bmw 528i E39. Som jeg kan få for 5000kr. Det er en 1997 model og kjørt ca 202000km. Men det som er med bilen, er at den har ståt i 1 og et halvt år. Etter at motoren har kokt over. Så da lurer jeg på vil det være lønnsomt og fikse den. Bilen skylder ikke noe årsavigft men skulle på eu oktober 2013 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Kokt motor kan bety mange ting. Worst case så ha bilen kokt på grunn av toppakningen, eller så har bilen kokt og ødelagt toppakningen/toppen. Uansett så bør du være forberedt på at motoren må overhales/byttes. For 5000kr, why not? I verste fall så kan du skrote bilen for vrakpant, eller selge den i deler og gå i pluss. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hadde ikke brukt tid på den om den er ihjelrustet, men hvis karosseriet er rustfritt er det en god og lønnsom mulighet. Hvis motoren er varmeskjært er det bare å kaste den, men en brukt motor koster deg kanskje 5000. Du må nok også legge noen tusenlapper i bremser, understell/diverse foringer og olje/filtre i motor og girkasse. En fin 528i E39 ser jeg ligger på finn mellom 20-40.000kr så det er penger å tjene om du kan skru. 1 Lenke til kommentar
Valiiii Skrevet 23. april 2015 Forfatter Del Skrevet 23. april 2015 Nei, den bmw er rust fri. Og ganske fine i karosserien. Det eneste jeg ser av feil i den er støtdemperne bak som må skiftes. Der bilen har ståt kan det hende at det har vært mus i bilen. Kan mus ha gjort noe skade med elektisiteten? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Ja, en kompis av meg har en gammel Granada som hadde stått stille et år med mus i. Der hadde de spist opp ganske mye isolasjon på noen ledninger bak dashbordet.Du ser det ofte på interiøret eller setene om det har vært mus i bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå