Gå til innhold

Labrador med infeksjon(?) i huden


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en labrador på 7 år hjemme som har fått en veldig merkelig infeksjon eller noe lignende i huden. Startet etter hva jeg kan forstå på bakbeina som verkende sår. Gikk til dyrlege, som trodde det var snakk om en infeksjon og kjørte på med antibiotika uten resultat. Siden har det bare blitt værre, og han har nå fått disse slags "sårene" over hele kroppen. Dyrlegen er ikke sikker på hva det er, men kunne muligens være skabb? Hårene som vokser over disse sårene kan dras rett av uten noen form for makt, og da kommer de som en hel "klase" sammen med deler av såret på slep. Han synes ikke å plages noe som helst av disse sårene, annet enn at han sleiker og biter på dem ofte. Har derfor satt på sånn trakt som hindrer at han kommer til med munnen. Matlysten er som normal, humøret er som normalt, han virker frisk og rask og blir gjerne med på tur. 

 

Noen som har vært borti lignende saker? All hjelp er supert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dessverre ikke så greie på hudproblemer da jeg heldigvis har hatt lite av det på de hundene jeg har hatt, men utelukket veterinæren våteksem? Hvis hunden ikke blir bedre ville jeg dratt til en annen veterinær hvis du har mulighet til det, høres jo ikke noe særlig å gå med sår som ikke blir bedre selv etter antibiotikakur. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...