TheNarsissist Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hei, jeg har søkt på en deltidsstilling i en bank. Måtte gjennomføre noen tester på internett og nå er jeg kalt inn til assessmentsenter. Her skal jeg tydeligvis holde en presentasjon om meg selv, gjøre en gruppeoppgave, individuell oppgave og ha et intervju. Blir litt freaka ut av dette, forrige jobb fikk jeg gjennom en kompis og hadde ikke intervju engang. Noen som har noen gide tips å komme med? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Ingen? Lurer spessielt på hvor mange konkurrenter jeg kan vente meg der. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg har vært på noe liknende en gang. Vi var vel drøyt 20 kandidater og det var kanskje fire stykker fra HR-avdelingen som ledet opplegget. Jeg fikk ikke jobben, så jeg vet ikke hvor mye tipsene mine er verd. Men meningen er jo at du skal vise at du er den rette kandidaten for jobben. Jeg antar at det i dette tilfellet dreier seg om kundeservice overfor bankkundene. Når du skal presentere deg selv er det vel naturlig å fortelle litt om hvem du er privat, hva du gjør ellers og hvilke arbeidserfaringer du har hatt. Det er for å vise at du er en ærlig og pålitelig person og at du har noe nyttig kompetanse, men også for å vise at du takler å stå og snakke til et rom fullt av fremmede mennesker. Gruppeoppgaven er der for å se hvordan folk jobber i lag med andre mennesker. Da er det antakelig viktig å vise samarbeidsevne og initiativ. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 Hei, stemmer at det var kundeservice i bank. Får nok ikke jobben, snakket for fort på presentasjonen og var for lite aktivt i gruppeoppgaven. Gjorde det dog bra på de to individuelle oppgavene. Nivået var helt vilt der, var bare studenter de andre også, men dette var folk som f.eks. hadde bachelor i psykologi og startet på en helt annen utdanning. Alle hadde også masse erfaring fra jobber som telefonselger osv. Var morro da. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Det er uansett en nyttig erfaring å ha senere. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 Det var det helt klart. Tror ikke jeg trenger å grue meg til et jobbintervju etter dette. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Da fikk jeg mail fra samme bedrift om at jeg ikke er en av de 140 som får sommerjobb. Er vel ingen sjangs for at jeg får den faste deltidsstilling til høsten da? Hun jeg fikk mail fra var en av de på assesment senter. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Fikk nå mail om at jeg er videre i prosessen og at neste steg er å ringe referanser. Jeg oppga to stykker, ene er sjefen min og andre er sjefen over der igjen (Kjedebutikk). Stoler på sjefen, men er litt redd han over ikke skal si noe positivt med tanke på at jeg ikke jobbet så tett på han. Skal sende han en mail nå bare for å si ifra at han kommer til å bli ringt fra bedriften i løpet av uken. Burde jeg skrive noe slikt som ´´Håper du husker på alle gode tingene jeg gjorde da jeg jobbet for deg, slik som at jeg deltok på X av eget iniativ, sto 12 timer i kassen når folk var syke..... osv osv´´ Eller blir dette bare kleint/smiskete? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Det beste hadde vært å spørre ham om tillatelse før du oppga ham som referanse. Skal du si noe, ville jeg bare sagt "jeg håper du er fornøyd med innsatsen min". Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Ja, burde egentlig gjort det, men regnet med at det var ok siden han ga meg sluttattest. I slutten av mailen står det ´´Neste fase i denne prosessen er at vi ringer dine referanser. I den sammenheng er det ønskelig at du informerer dem om dette. Vi kommer tilbake til deg med informasjon om prosessen videre.´´ Dersom dette med referanser går bra, hva er gjerne da ´´prosessen videre´´? Enda et intervju? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå