Computerworld Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Legger om søkealgoritmene.Fra i dag vil Google «straffe» nettsider som ikke er mobiloptimaliserte Lenke til kommentar
Amnesiac Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Jeg velger ALLTID fullversjon av en side på mobilen, mitt inntrykk er at mobil"optimaliserte" sider er både tregere, værre å navigere, og viktigst; mangelfulle! Nei takk, holder meg til bokmerkede fullversjoner. 4 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Det jeg biter meg merke i er at Googles søkeresultater i enda større grad skal sorteres etter Googles egen agenda. Googles agenda er Android. Min agenda er å få opp riktig søkeresultat for mitt søk. I økende frustrasjon over lite relaterte søkeresultater har jeg på mine gamle dager begynt å bruke Bing innimellom. Og tross gamle vaner, så finner jeg som oftest med en gang det jeg ikke fant på Google. Jeg har vanskelig for å tro det er fordi Bing har blitt så mye bedre. Google har blitt så mye dårligere. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Så hvis man bruker en mobil for å lete opp noe som ikke er mobilrelatert så er det ikke meningen at man skal finne det ? 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Halvtomt eller halvfullt, verdenen er full av pessimister. Straffer de nettsider som ikke er mobiloptimaliserte, eller belønner de sider som er mobiloptimaliserte. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 De straffer firmaer som ikke prioriterer Android. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 De straffer firmaer som ikke prioriterer Android. Hvordan da? Da straffer de vel også like mye sider som ikke prioriterer iOS og Windows Phone, er ikke dette generelt for alle sider som har støtte for mobilenheter (noe alle moderne nettsider burde ha) ? Så vidt jeg kan se har dette kun med og forbedre søkeresultatet på et Google søk, ettersom det i dag er flere søk fra mobiltelefoner enn fra datamaskiner, og har ingenting med Android i seg selv å gjøre. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hvis det kreves at samme nettside skal støtte / se bra ut både på 3 til 6 tommers mobilskjermer ,6-10 tommers nettbrett og 15-30 timers pc skjermer så er det noe som skurrer. det går rett og slett ikke an da må siden se forskjellig ut alt etter skjermstørrelsen og det kan neppe bli like bra i alle tilfeller. det er jo bare p se hvordan nettsiden her på forumet ser ut når de er tilpasset de forskjellige skjermstørrelsene Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Jeg ble mye mer positiv i dag da jeg fikk med meg at det kun er mobilsøk som blir endret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg