Gå til innhold

Airflow/vifteretninger i FD Define R4

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med litt høye GPU temperaturer og trenger av den grunn en ganske aggressive og bråkete fancurve for å holde temperaturene nede. GPU'n er rengjort så det er ikke det som skaper problemer. Skal prøve og utbedre dette ved å kjøpe nye vifter og optimalisere flyten i kabinettet.

Det kan jo også ha noe med at GPU'n er noen år nå, men jeg velger og vente på neste utgivelse fra nVidia før jeg bytter det ut. Så, her er det jeg lurer på.

- Positivt, negativt eller nøytralt luft trykk?

- Hvilken retning burde jeg peke viftene? Eksos bak/topp, inntak front/topp?

- Bruker en singlerad H80i CPU kjøler montert bakerst i kabinettet, push, pull eller push/pull?

- Som sagt ser jeg etter nye vifter samtidig da de noen av de jeg har støyer en del. Hvilke 120mm vifter anbefaler dere for performance og lite støy?

Legger ved noen eksempler på hva jeg ser for meg linket her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan har du viftene dine nå? Jeg har samme kabinett som deg, som jeg kjøpte for et par mnd. siden. Jeg har de to medfølgende hvite viftene foran - de drar luft inn i kabinettet, så har jeg en vifte med kjøleblokk til cpu vannkjøling som blåser ut bak.

Lenke til kommentar

Hvordan har du viftene dine nå? Jeg har samme kabinett som deg, som jeg kjøpte for et par mnd. siden. Jeg har de to medfølgende hvite viftene foran - de drar luft inn i kabinettet, så har jeg en vifte med kjøleblokk til cpu vannkjøling som blåser ut bak.

1st 140mm i front(har fjernet HDD buret for økt flyt), H80 i push/pull bak som eksos og 2stk 120mm i toppen som også funker som eksos. Mistenker det er litt lite frisk luft som entrer kabinettet...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...