Gå til innhold

Kul på katt))))):


Anbefalte innlegg

oppdaget nettopp at hannkatten min har fått en kul på ryggen, vertikalt rett over forlabbene.

 

Jeg tenker jo kreft umiddelbart da dette er vanlig hos katter, men dette gjelder vel oftest eldre katter? Min er bare 4 år gammel..

 

Så jeg lurer på om noen her har erfaring med at katter kan utvikle fettkuler?

Jeg kjenner den kun om jeg styrker i fra nakken og bakover, ikke når jeg stryker andre veien. Jeg "får ikke tak i den" men den forsvinner litt om jeg begynner å kjenne etter den.

Det har ikke sitti flått der og det er heller ikke kattebitt/sår/vondt for katten...

 

Den fikk vaksiner +++ for et par måneder siden.

 

Han her er knakandes god og jeg ble veldig bekymra nå.. :huh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, godt tenkt...joo de er faktisk chippa, det er over 3år siden .

Jeg kan bare ikke si at jeg har kjent kulene før igår, og jeg har kjent mye på dem opp gjennom..

 

Kan det være seg sånn at de får en hevelse her pgr av chippen over tid kanskje?

 

Jeg mener våre katter har chip i nakken og ikke på ryggen. Virker litt rart å plassere noe der det er så mye bevegelse?

Jeg ville fulgt med på utviklingen og evt tatt kontakt med dyrlege.  

Lenke til kommentar

Løs og lett(:

 

Jeg får vel ta med meg han ene ned til veterinær så fort jeg får til for å få det bekreftet.

 

Takk for hjelp og betryggende tips.

 

Det virker jo logisk at det er chippene nå når jeg tenker meg om. Ihvertfall når jeg finner kulen på begge to og på samme sted (:

 

Ta en telefon til dem, sikker på at de kan forklare deg hvordan du kjenner deg frem til at det er chip eller noe annet :)

Lenke til kommentar

 

Løs og lett(:

 

Jeg får vel ta med meg han ene ned til veterinær så fort jeg får til for å få det bekreftet.

 

Takk for hjelp og betryggende tips.

 

Det virker jo logisk at det er chippene nå når jeg tenker meg om. Ihvertfall når jeg finner kulen på begge to og på samme sted (:

 

Ta en telefon til dem, sikker på at de kan forklare deg hvordan du kjenner deg frem til at det er chip eller noe annet :)

 

 

Jepp!

 

Hvis den er løs og lett er det sikkert ikke noen form for kreft. Har dog ingen erfaring med katter, bare med hunder. Det er bare å få det sjekket, og det skader ikke.

 

Jepp!

 

:)

Lenke til kommentar

Puh!!!

Det var bare chippene!!!

 

Jeg er meget lettet og glad, feiret med å bestille et nytt 2.000kr`s klatrestativ til dem :rofl:

 

Jeg er blitt fortalt at det er normalt at chippene, eller andre fremmedlegemer, "kapsler" seg slik at det føles som at de vokser litt. På samme måte som om et menneske blir skutt på med hagl og velger å ikke operere ut alle haglene. Bisarr sammenligning kanskje men hvem bryr seg, dette er en gledens dag :)

 

Det er heller ikke unormalt at chippene flytter seg litt under huden dems. Den blir satt i nakken ja, men over mange år kan det skje at den flytter seg litt nedover i retning av ryggen.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...