luistheghost Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Maurens morgenhimmel. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Kreativ vinkling hvor de gule blomstene mot blå himmel med hvite skyer kommer godt fram. Her er det bra at både for- og bakgrunn er skarp. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 For et syn da:-) Hærlig perpektiv og flotte farger. Flott skarphet. Kreativt og god utført. Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 DAGENS BILDE: (mandag) Morsomt og kreativt blomsterbilde fra maurperespektiv. Et godt eksempel på hvordan variasjon av perespektiv kan skape et kult og annerledes bilde av selv de mest kjente og vanlige motiv. De gule blomstene står i flott kontrast til knallblå vårhimmel. Gult mot blått er en klassisk kombinasjon av to komplimentærfarger og fungerer utmerket også i dette tilfellet. Teknisk veldig bra med fin metning og god skarphet. Skulle jeg forbedre noe så ville jeg prøve å (forsiktig) bøye vekk noen av bladene/blomstene i bildets nedre kant. Det ville gitt et enklere og mer elegant uttrykk. Uansett, et tøft bilde som viser at det kan være lurt å variere kamerahøyden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Gratulerer med dagens bilde!!! Kreativt perspektiv , flotte farger. Mvh Alec Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Kjempeflott bilde! Liker fargekontrastene og kameravinklelen velig godt! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hei, og gratulerer med dagens ! Ragnar Lenke til kommentar
karoald Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Morosam vinkling-den satt Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Gratulerer Olav med et flott dagens bilde :-) Til Mikael Tjemsland: Jeg synes dagens bilde kommer litt for skjeldent. Dette er viktig inspirasjon for dem som sender inn,og når det kan gå opp mot en uke mellom hvert "dagens" så tror jeg mange kan miste interessen og lar være å sende inn. Jeg kjenner litt på den følelsen selv. Bildekritikken er et flott tiltak,men hvis vi skal ha dagens bilde,så stemmer jeg for at det kommer hver dag. Takk :-) Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Gratulerer med dagens, Olav! Bilde av blomster kan lett bli ganske fine, men litt kjedelig også. Her synes jeg du har greid å lage en artig vri på denne genren, med bl.a original kameravinkel og fin fargekombinasjon. Virkelig fortjent "dagens" dette. mvh Fredrik Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Til Mikael Tjemsland: Jeg synes dagens bilde kommer litt for skjeldent. Dette er viktig inspirasjon for dem som sender inn,og når det kan gå opp mot en uke mellom hvert "dagens" så tror jeg mange kan miste interessen og lar være å sende inn. Jeg kjenner litt på den følelsen selv. Bildekritikken er et flott tiltak,men hvis vi skal ha dagens bilde,så stemmer jeg for at det kommer hver dag. Takk :-) Hei John Petter, Takk for din kommentar. Setter alltid stor pris på tilbakemeldinger, fordi de hjelper oss å bli enda bedre. Jeg kan kjenne meg igjen i kritikken. Det kan gå noen dager mellom hver kåring, men stort sett prøver vi på 2-3 i uken. Det har litt med prioritering å gjøre. Noen dager synes jeg det er mer nyttig å velge ut 3-4 bilder som jeg skriver fyldige kommentarer på, enn å bare plukke ut 1 bilde som skal kåres til dagens. Jeg synes nemlig at det viktigste med "bildekritikken" er å få igang interessante diskusjoner og gi gode tilbakemeldinger som kan være til nytte. "Dagens bilde" blir en slags bonus, der jeg trekker frem et spesielt bilde som jeg mener skiller seg ut. Jeg har alltid hatt en oppfatning om at folk sender inn bilder primært for å få kritikk/kommentarer, og ikke nødvendigvis for å vinne "dagens bilde". Er derfor veldig interessant å høre at det faktisk betyr så mye som du beskriver. Jeg kan prøve å få opp frekvensen, men vil ikke gå på kompromiss med meg selv hvis det betyr at jeg må gå ned i kvalitet på kommentarene. Takk for innspill Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Til Mikael Tjemsland: Jeg synes dagens bilde kommer litt for skjeldent. Dette er viktig inspirasjon for dem som sender inn,og når det kan gå opp mot en uke mellom hvert "dagens" så tror jeg mange kan miste interessen og lar være å sende inn. Jeg kjenner litt på den følelsen selv. Bildekritikken er et flott tiltak,men hvis vi skal ha dagens bilde,så stemmer jeg for at det kommer hver dag. Takk :-) Hei John Petter, Takk for din kommentar. Setter alltid stor pris på tilbakemeldinger, fordi de hjelper oss å bli enda bedre. Jeg kan kjenne meg igjen i kritikken. Det kan gå noen dager mellom hver kåring, men stort sett prøver vi på 2-3 i uken. Det har litt med prioritering å gjøre. Noen dager synes jeg det er mer nyttig å velge ut 3-4 bilder som jeg skriver fyldige kommentarer på, enn å bare plukke ut 1 bilde som skal kåres til dagens. Jeg synes nemlig at det viktigste med "bildekritikken" er å få igang interessante diskusjoner og gi gode tilbakemeldinger som kan være til nytte. "Dagens bilde" blir en slags bonus, der jeg trekker frem et spesielt bilde som jeg mener skiller seg ut. Jeg har alltid hatt en oppfatning om at folk sender inn bilder primært for å få kritikk/kommentarer, og ikke nødvendigvis for å vinne "dagens bilde". Er derfor veldig interessant å høre at det faktisk betyr så mye som du beskriver. Jeg kan prøve å få opp frekvensen, men vil ikke gå på kompromiss med meg selv hvis det betyr at jeg må gå ned i kvalitet på kommentarene. Takk for innspill Hei Mikael Synes du har en del gode argumenter for å gjøre det på den måten du beskriver. Synes selvfølgelig det er morsom og få Dagens, men jeg tar det som en bonus. Er litt enig i prioriteringen med 2-3-4 bilder i uka. Det gir også mere eksponering får de som får dagens. Kan også skjønne argumentet med og inngå kompromiss, og bare kåre for kåringens skyld. Nå synes ikke jeg at vi skal etterstrebe et nivå som de fleste ikke vil eller kan nå. Synes mangfoldet i kvalitet, utførelse, motiver etc. er veldig viktig og beholde. Blir det for mye alvor, forsvinner gleden som dugg for sola..... Bare en tanke, hva med månedens. mener det var det tidligere. Kunne kanskje være en uformell kåring, der medlemmene stemte. Synes bildekritikken er et flott sted og poste bilder, med sin uformelle tone og mangfold. Noen kommenterer med få ord, noen med et lite kapittel, men det viktigste må vel være at alle kan gjøre det på sin måte. At en kan være uenig i kritikk eller grunner for og velge Dagens, er bare et sunnhetstegn. Noen liker ditt og noen liker datt. Som sagt tidligere, Mangfoldet er viktig og en av styrkene til Akam. Bare noen tanker mens jeg venter på middagen, og etterpå skal finne et bilde og poste i morgen:-) Ha en god kveld! Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Jeg kan avsløre at vi har hatt interne diskusjoner om både ukens- og månedensbilde. Så det kan godt komme en gang i nær fremtid. Målet vil alltid være å finne den beste måten å drive bildekritikken på ut ifra de ressursene vi har. Det er derfor gull verdt å få slike tilbakemeldinger. Enig i at kåring av "medlemmens favoritt" kunne være en interessant idè. Vi får se Mangfoldet er absolutt viktig å ta vare på, både innefor sjanger og ferdighetsnivå. God middag og god kveld til dere også! Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Til Mikael Tjemsland: Jeg synes dagens bilde kommer litt for skjeldent. Dette er viktig inspirasjon for dem som sender inn,og når det kan gå opp mot en uke mellom hvert "dagens" så tror jeg mange kan miste interessen og lar være å sende inn. Jeg kjenner litt på den følelsen selv. Bildekritikken er et flott tiltak,men hvis vi skal ha dagens bilde,så stemmer jeg for at det kommer hver dag. Takk :-) Hei John Petter, Takk for din kommentar. Setter alltid stor pris på tilbakemeldinger, fordi de hjelper oss å bli enda bedre. Jeg kan kjenne meg igjen i kritikken. Det kan gå noen dager mellom hver kåring, men stort sett prøver vi på 2-3 i uken. Det har litt med prioritering å gjøre. Noen dager synes jeg det er mer nyttig å velge ut 3-4 bilder som jeg skriver fyldige kommentarer på, enn å bare plukke ut 1 bilde som skal kåres til dagens. Jeg synes nemlig at det viktigste med "bildekritikken" er å få igang interessante diskusjoner og gi gode tilbakemeldinger som kan være til nytte. "Dagens bilde" blir en slags bonus, der jeg trekker frem et spesielt bilde som jeg mener skiller seg ut. Jeg har alltid hatt en oppfatning om at folk sender inn bilder primært for å få kritikk/kommentarer, og ikke nødvendigvis for å vinne "dagens bilde". Er derfor veldig interessant å høre at det faktisk betyr så mye som du beskriver. Jeg kan prøve å få opp frekvensen, men vil ikke gå på kompromiss med meg selv hvis det betyr at jeg må gå ned i kvalitet på kommentarene. Takk for innspill Vel. Da misforstår jeg vel betydningen av "dagens". Siden jeg begynte å sende inn bilder her har det lenge vært sånn at dagens bilde kom i hvert fall nesten hver dag. Bortsett fra helg. Jeg sender inn bilder for morro skyld. Får jeg gode tilbakemeldinger så er jeg veldig fornøyd. Men jeg mener likevel at dagens bilde er en viktig inspirasjon/motivasjon til å sende inn bilder. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hei, Bjarte. Gratulerer så mye med "Dagens bilde", det vr både kreativt og teknisk glimrende ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Gratulerer med dagens bilde. Du har en fin vinkling på bildet, nydelige farger og en god skarphet. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Takk skal dere ha, dette var artig! - Også hyggelig og interessant at det diskuteres uformelt på et plan hvor de aller fleste føler seg hjemme. -bjarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg