Paola Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Hei! Til høsten skal jeg bytte studie og har en del fag som jeg mest sannsynlig vil få godkjent i den nye graden. Dermed lurer jeg på hvordan det vil bli med karakterer. For jeg har hørt litt forskjellig. Vil karakteren fra UiB vises på det endelige vitnemålet fra NMBU? Samt lurer jeg på om frie SP blir regnet med når man skal finne ut gjennomsnittet av bachelorgraden. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Hei!Ja, du kan få inn enkelte av emnene du har tatt i en grad inn i en annen grad dersom det finnes noe lignende på ditt nye studiested NMBU. Ja, ihvertfall de emnene du velger å ta inn i graden din. Bare ta kontakt med studieveileder for gjeldende institutt :-) De er veldig behjelpelige på NMBU, har studert der tidligere... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Du får aldri godskrevet karakterer, bare emner. På vitnemålet fra NMBU vil det vises at du er fritatt for de aktuelle emnene, og det vil vises til ditt andre vitnemål for grunnlag og karakter. Hva som blir regnet med når man skal finne gjennomsnitt kommer an på hvem som regner. Hvis du skal tas opp til en mastergrad vil man vanligvis regne gjennomsnitt av den faggruppen som er relevant for mastergraden (ved UiO, din "80-gruppe"). En arbeidsgiver vil imidlertid fort regne snitt av alle karakterene dine. Lenke til kommentar
Paola Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Hei! Takk for svar. Det var egentlig det jeg trodde, men måtte få dette bekreftet. Og ang frie SP som er tatt ved andre institusjoner vil det da være samme prosedyre? Emnene blir stående på vitnemålet, men man blir henvist til det andre vitnemålet, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå