Gå til innhold

Gjevilvatnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott motiv.

En anelse for mørkt, men for all del.

Utrolig vakkert landskap!

Hei! Jeg så det i ettertid at det kanskje var en anelse mørk....det irriterte meg litt at jeg ikke gjorde noe med det, men skal man kalle det rett fra kamera, så får man holde fingra fra fatet. ;) Hyggelig du stakk innom og kommenterte! :)

Lenke til kommentar

Fint lite paller i dette bildet - og godt er det.

Jeg ville enten hatt med litt mer for å få linje i nedre høyre hjørnet rent ut på nedre ramme eller kutta litt for å få den ut på høyre ramme.

Oppe er jeg litt inne på å kutte såpass at øvre fjellinja til venstre munner ut på øvre ramme, men ikke mer enn at tilsvarende til høyre forblir ut på høyrekanten som nå. Vet ikke hva som skjer, men tanken er at da får du en ut på øvre og en ut på høyre ramme som kan gjøre noe med spenningen i bilde. Kanskje vil det bedre dybdefølelsen også.

Jeg eksponerer stort sett i RAW innstilt på program og ISO automatisk mellom 400 og 1200 - og så får kamera gjøre resten. men så er det jo slik at jeg lager flesteparten av bildene i etterarbeidet.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fint lite paller i dette bildet - og godt er det.

Jeg ville enten hatt med litt mer for å få linje i nedre høyre hjørnet rent ut på nedre ramme eller kutta litt for å få den ut på høyre ramme.

Oppe er jeg litt inne på å kutte såpass at øvre fjellinja til venstre munner ut på øvre ramme, men ikke mer enn at tilsvarende til høyre forblir ut på høyrekanten som nå. Vet ikke hva som skjer, men tanken er at da får du en ut på øvre og en ut på høyre ramme som kan gjøre noe med spenningen i bilde. Kanskje vil det bedre dybdefølelsen også.

Jeg eksponerer stort sett i RAW innstilt på program og ISO automatisk mellom 400 og 1200 - og så får kamera gjøre resten. men så er det jo slik at jeg lager flesteparten av bildene i etterarbeidet.

Roar

Hei Roar, nå ble jeg lettere sjokkert faktisk :huh: Har du kameraet innstilt på P?! Trodde det var bare sånne amatører som meg som gjorde sånt. (sjelden jeg har det på P sjøl egentlig...) Det funker jo for så vidt det, men du får jo ikke bestemme noe selv.  Nok om det, er uenig med deg i kuttene du foreslår. Jeg så at sporet gikk ut i hjørnet og prøvde å gjøre noe med det, men likte ikke hva det gjorde med bildet så det fikk bare være. :wee:  Tuuuusen takk for kommentar, alltid gøy å lese hva du har på hjertet. :)  Ikke alltid jeg er enig med deg, men det ville jo være kjedelig. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...