Gå til innhold

Mulig å bli kastet ut av rekruttskolen på madla?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var på sesjon tilbake i oktober 2014 og ble da bestemt at jeg skulle inn i sjøforsvaret og rekruttskolen på Madla i juli 2015. Jeg sa da fra til legen at jeg hadde et dårlig kne, etter å ha operert grunnet en skade jeg pådro meg på fotballen. Fortalte at dette ikke hindret meg noe særlig i det dagligdagse så fikk dermed innkalling allikevel! Noe jeg ble glad for! I løpet av de siste månedene har kneet derimot blitt en del verre, og jeg har måttet slutte helt med fotball. Er det noen mulighet for at jeg blir sent hjem fra Madla og at førstegangstjenesten min blir terminert, eller er jeg kommet inn for godt nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må du nesten ta opp med lege ved ankomst, men dersom kneet plager deg ved fysisk aktivitet så kan du risikere å bli sendt hjem. Forsvaret vil ikke presse noen med en skade til å gjennomføre, da vil de sitte med ansvaret dersom ting skulle bli verre, og det er jo heller ikke verdt å totalt ødelegge kroppen for ett år.

 

Det er dessverre så "brutalt", men hvorvidt kneet ditt er såpass dårlig at du kan bli sendt hjem, det må det nok en lege til for å bestemme.

Lenke til kommentar

Bare fordi man har blitt kalt inn betyr ikke at man er sikret muligheten til å avtjene førstegangstjeneste. I løpet av den første uken på Madla vil du snakke med en lege. Han/hun vil ta da en vurdering på om du kan klare å fullføre førstegangstjenesten. Hvis legen kommer frem til at du ikke vil klare det så vil du bli dimittert. 

 

Har du problemer med å løpe eller bære tung sekk så vil du mest sannsynlig bli dimittert. Forsvaret en nådeløse når det kommer til skader på bein eller rygg. Men kan bli dimittert fra tjenesten store deler av førstegangstjenesten hvis man pådrar seg alvorlige skader. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...