Br?stopp Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Jeg har som overskriften sier, problemer med å få min MB Pro 13 Retina fra midten av 2014 til å lese SD kort. Jeg har opplevd dette flere ganger, men nå er det bom stopp. Kortet jeg benytter er et SanDisk Extreme 8GB class 10. Denne feilen er periodisk. SD-kortet fungerer i blant, og nå ikke i det hele tatt. Setter jeg det i en annen maskin fungerer det prikkfritt. Det har skjedd med andre SD-kort også. Før jeg setter i gang det store hjulet, så ønsker jeg å høre om andre har eller har hatt samme problem. Jeg ser det ligger noen forslag til løsning på nettet og på YouTube. Det gjentagende er at man skal forsøke å justere kortet litt i spalten ved å trekke det en brøkdels millimeter ut. Dette fungerer ikke her i gården. Et par andre har funnet rester av isopor i spalten. Det er heller ikke tilfelle her. Begynner å bli litt forbannet akkurat nå, da jeg skal ut på reise, og kunne tenke meg å slippe å dra på en kortleser. Denne må jeg køpe. Det er faktisk noen som ikke har fått det til å funke heller. Kjører siste versjon av Yosemite 10.10.2. Ingen oppdateringer på gang i andre programmer. Jeg håper noen der ute har oppskriften på å løse dette. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå