Gå til innhold

Tv spørsmål (Dekoder / Internett ? )

Anbefalte innlegg

Halloen litt forvirrende tittel men over til saken;

Sitter idag på en fiber (Telenor som eier) vi hadde hovedsaklig tv&internett men siden Telenor ikke klarer å levere flere dekodere (samt jeg er temlig lei feil på dekoderen) vurderer jeg å velge et annet alternativ.

Det står fortsatt en parabol på veggen, men håper å bruke en annen løsning enn det, derfor lurte jeg på om det finnes noen bokser som gir deg tv-kanaler over internett? Har en apple-tv men du får jo desverre ikke sett på alle de store norske tv-kanalene der.

Har prøvd å snakke med andre levrandører av internett & tv (altibox), men de gidder jo ikke å bevege seg ut hit med mindre x antall personer spør om det (noe som er lite sansynlig).

Noen som har noen forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halloen litt forvirrende tittel men over til saken;

Sitter idag på en fiber (Telenor som eier) vi hadde hovedsaklig tv&internett men siden Telenor ikke klarer å levere flere dekodere (samt jeg er temlig lei feil på dekoderen) vurderer jeg å velge et annet alternativ.

Det står fortsatt en parabol på veggen, men håper å bruke en annen løsning enn det, derfor lurte jeg på om det finnes noen bokser som gir deg tv-kanaler over internett? Har en apple-tv men du får jo desverre ikke sett på alle de store norske tv-kanalene der.

Har prøvd å snakke med andre levrandører av internett & tv (altibox), men de gidder jo ikke å bevege seg ut hit med mindre x antall personer spør om det (noe som er lite sansynlig).

Noen som har noen forslag ?

AppleTV har støtte for NRK (helt gratis) og TV2 kan fås via TV2-sumo (betalløsning, fungerer fint på AppleTV). Da får man tilgang til arkivene som man kan se når det måtte passe - eventuelt direktesendt TV.

Lenke til kommentar

altibox og noen til  har den fordelen at alle signalene sendes over samme kabel.

men skal du kun satse på å se tv over Internett så er du nok avhengig av flere programmer / applikasjoner for å dekke de samme kanalene 

NRK kan man se gratis , men det er noen programmer som har begrensinger og enkelte ganger sjer det at NRK ikke skaffer seg rettigheter til legge programmene ut på nett

TVnorge og discovery kan ses Via Dplay så vid jeg vet

http://mobile.sbsdiscovery.no/

mens TV2 har Sumo

tv3 har tv3play

http://www.tv3play.no/

man alt dette krever at man bruker pc, nettbrett eller smartmobil

det eneste dekoderen bruker Internett til er enkelte netttjenester som f,eks filmle

jeg har ikke hørt om noen dekodere som kan bruke interntett for dekode tv kanaler

Lenke til kommentar

Nextgentel osv mener jeg kan huske leverte egen TV over internett.

Men mener å huske at det ikke var spesielt bra heller.

Enkleste løsning er kanskje Riks-TV

Der kan du velge å leie dekoder, eller eie egen. De er også de som har enklest støtte med CAM rett i TVen, slik at du slipper dekoder.

Det å få flere kort, er de vel også billigst på.

Hvis det ikke er mange kanalene du ønsker, så har de også ett abonnent som gjør at man velge 6 valgfri kanaler, i tillegg til NRK.

Vurderte dette selv, men fant ut at GET ga meg bedre alternativ når det kom til Internett fremfor å ha det fra Telenor. (Nekter å betale nesten 100,- for å ikke ha telefon)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...