Heika98 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Har eksamen for jegerprøven om 3 uker og ligger langt etter med lesinga. Noen som vet om det finnes noen bra forberedelsesprøver elns på nett??? Og hva bør jeg lese mest på??? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Kom i gang med lesingen. Det er snart 9 år siden jeg tok jegerprøven, så det er litt begrenset til hva jeg husker er det viktigste på selve prøven. Her er hva jeg tror er det mest relevante: Lovverk - Veldig viktig! Ammunisjonskrav, hvilke plikter du har, lovlig ammunisjon og våpen osv. Artkunnskaper - Du kommer garantert til å få spørsmål om å gjenkjenne en art, enten det er en andetype eller et hjortevilt. Kjenn igjen kjennetrekk på de forskjellige gruppene, eksempelvis dykkender og grasender. Etikk/Situasjoner. Enkelte oppgaver går ut på å tolke situasjoner, for eksempel at man skal ha trygg bakgrunn, ikke skyte mor fra unge. Du kommer til å få spørsmål om alle temaene du har vært igjennom. Les alt, og få med deg det viktigste under hver gruppe. Fant disse sidene i farta: http://www.jeger-prover.no/ https://jegerprov.no/ Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Mener det var norsktest.No jeg brukte. Hør med de du er på kurs hos! Det var ihvertfall akkurat samme spørsmål (bilder og tekst var lik) på "prøve" prøva som på the real del, noe som gjorde det meget lett å bestå :-) Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Jeg søkte litt og fant jegerprover.no. Har tadd en av de prøvene på den siden og det virker veldig relevant for jegerprøven. På den prøven jeg tok fikk jeg 37/50, noe som jeg er fornøyd med i og med at jeg såvidt har lest i boka. Når jeg ser i fasiten er de fleste feilene på artskunnskap og noen på regelverk, så jeg skal prøve å fokusere på det når jeg leser boka. Og i tillegg skal jeg gå igjennom alle prøvene på nettsiden til jeg består alle testene, og så har jeg trua på at jeg kan klare jegerprøven. :-) Endret 21. april 2015 av Heika98 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Det er ikke verdens vanskeligste prøve, så ett par timer med pugging på slike nettprøver så burde det gå fint the real deal. Jeg tenkte at jeg aldri i verden kom til å huske forskjell på måkene,ender, dobbel og enkeltbekkasin + andre fugler, så droppa helt å øve på det, iogmed at det var maks to spørsmål om det på prøva. Da har man råd til ett par feil der om man har bra kontroll på resten! Brukte 6 minutter på prøve å hadde en feil, som var på spørsmål om nettopp en måke Lykke til! Lenke til kommentar
pedero Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Bruk denne http://xn--jegerprveeksamen-rxb.no/for-kandidater/ De samme spørsmålene som du får på eksamen. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Tja. Jeg tok jegerprøven for noen uker siden og øvde på linken til pedero. Jeg og mange andre fikk litt feilvinklet syn da nettprøven legger litt mer vekt på andre ting enn eksamen. Men du får 10 artsspørsmål. Videre er det viktig å kunne lover og regler, oppbyggingen av våpen og holdninger. Du kommer langt med logisk tankegang, men øv godt på de forskjellige artene. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Tar jagerprøven i neste uke så dette blir en uke med intens pugging til prøven. Skal ta det av gratis prøva på nett som jeg finner i tillegg til alle prøvene på jegerprover.no, og så må jeg prøve å få lest litt i den boka. Men ut ifra de prøvene jeg allerede har tatt synes jeg at jeg ligger godt an til å bestå jegerprøven. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Har jegerprøveeksamen om en time. Wish me luck. Har aldri tatt en prøve jeg føler meg såpass uforberett til før. Hvis jeg klarer det er det kun såvidt. Det verste er at lisensen min på jegerprover.no gikk ut i dag så jeg får ikke tatt noen i-siste-liten-prøver. :-( Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 45 av 50 :-) :-D Takk for all hjelp. ;-) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå