Gå til innhold

Modde BIOS med ny HPT374 BIOS

superdigg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Onboard RAID kontrollere pleier å BIOS oppdateres sammen med hovedkort BIOS. Å legge inn en RocketRAID 404 BIOS tror jeg ikke ville fungert. Det noen/endel forskjeller ute å går. BIOS'er er gjerne veldig hardware spesifikke i motsettning til drivere.

Dersom du uansett vil prøve (du kan antakling overskrive eventuelle uhell med å bare legge inn hovedkort BIOS på nytt) så prøv å flash på vanlig vis i teorien kan det godt fungere (eller har du prøvd uten hell?).

Lenke til kommentar

Jeg vet at onboard RAID oppdateres med hovedkort biosen som oftest men nå har ikke Abit oppdatert på en stund (siste hpt374 bios er 1.22, nyeste 1.24). Grunnen til at jeg gjerne vil ha oppdateringen er at den gir støtte til Norton for å kjøre bootsøk etter virus bl.a.

Har leste litt rundt og regner med jeg har funnet løsningen. Highpoint gir ut bios filene til onboardkontrollere så det er ikke noe problem. Så nå har jeg prøvd å modde med Cbrom:

cbrom* it7*.bin /d - finner ut hvilken bios som er der (1.22)

cbrom* it7*.bin /pci - release - får to valg, velger hpt bios

cbrom* it7*.bin /pci - bios374.124 legger til ny bios

cbrom* it7*.bin /d - sjekker at det stemmer (noe det gjør)

Dette ser jo ut til å funke men er det noen som vet om det funker å gjøre det på denne måten?

Lenke til kommentar
Å legge inn en RocketRAID 404 BIOS tror jeg ikke ville fungert. Det noen/endel forskjeller ute å går. BIOS'er er gjerne veldig hardware spesifikke i motsettning til drivere.

NB! Jeg har _ingen_ planer om å legge inn bios for en annen kontroller KUN oppdatere bios til den som er på hk'et.

Lenke til kommentar

Veit ikke med ditt kort, men har brukt cbrom sammen med et hexedit proggie for å få oppdatert/hacka biosen på hpt-controllerne på mitt gamle Abit BE6-II v2.0. Var vel i bunn og grunn snakk om å luke ut den gamle raid-biosen fra hkets biosfil og legge til den nye, dog husker ikek i detalj, ganske lenge siden. Burde iallfall finnes guides på nettet, ikke nødvendigvis nøyaktig til ditt kort/din bios, men iallfall ting som gir deg gode clues!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...