Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva synes dere om å ha denne tapeten i hele stuen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er de rutene der kjempestore som A4-ark, mellomstore som spillkort, eller er de så små at tapeten ser ensfarget ut på to meters avstand?

Uansett: Fargemessig er tapeten diskret/nøytral, mønsteret er også rolig. Jeg synes at denne tapeten på alle vegger kan være et godt og mindre kjedelig alternativ til å ha alle veggene i hvit, beige eller skittengrå maling som har vært alt for populært de siste 15-20 årene.

Lenke til kommentar

Er de rutene der kjempestore som A4-ark, mellomstore som spillkort, eller er de så små at tapeten ser ensfarget ut på to meters avstand?

Uansett: Fargemessig er tapeten diskret/nøytral, mønsteret er også rolig. Jeg synes at denne tapeten på alle vegger kan være et godt og mindre kjedelig alternativ til å ha alle veggene i hvit, beige eller skittengrå maling som har vært alt for populært de siste 15-20 årene.

De er mindre enn et A4 ark, fra avstand ser man kun de punktene, kommer ann på lyset også da.

Legger ut bilde nederst, kanskje det er litt bedre enn førrige?

Lenke til kommentar

Det der er motsatte farger av det første bildet?

Men ja, det der blir bra. Noe ikke alle andre har, samtidig ikke for sært.

Og om/når du blir lei, er det ikke vanskelig med dagens tapeter å male eller tapetsere om med noe annet.

PS: Hva heter tapeten, i tilfelle jeg eller andre lesere skulle få lyst på den samme?

Lenke til kommentar

Det der er motsatte farger av det første bildet?

Men ja, det der blir bra. Noe ikke alle andre har, samtidig ikke for sært.

Og om/når du blir lei, er det ikke vanskelig med dagens tapeter å male eller tapetsere om med noe annet.

PS: Hva heter tapeten, i tilfelle jeg eller andre lesere skulle få lyst på den samme?

Det er samme tapet. Mye kommer ann på lyset.

Du syns ikke det blir mye å ha den i hele stuen?

Den heter Nordic Home, og finnes kun på Flugger farge butikker.

Lenke til kommentar

Ville ikke hatt den på én meter av stueveggen. Ikke bare fordi jeg selv synes den er litt stygg, men også fordi mønsteret er urolig.

Det er jo også no-go å kjøre repeterende mønster på alle veggene i et rom, da det forminsker romfølelsen. 

Og om du har møbler og interiør med jordfarger blir det jo i tillegg fullstendig kræsj med paletten. 

Lenke til kommentar

Den ser mørkere ut på bildet jeg la ut.

Men her er bilde av rullen:

Er det en rull du har kjøpt? Har du kjøpt nok til hele stua?

Dersom bildet og skjermen viser rett - mørk brun bunnfarge og lysere mønster blir nok heftig til et helt rom. Hvis det da ikke er et mørkt rom der man primært trekker seg tilbake for sigar og cognac. Som fondvegg bør den være OK.

Den første du viste, har to diskrete gråtoner (slik det ser ut på min skjerm), og den lyseste (og varmeste, rosagrå?) fargen som bunnfarge. Totalt sett en lysere og ganske trivelig tapet, som jeg kunne ha valgt på alle veggene i et rom, Men det er selvsagt en smakssak, og du må selv velge ut fra din smak.

Lenke til kommentar

Den ser mørkere ut på bildet jeg la ut.

Men her er bilde av rullen:

Er det en rull du har kjøpt? Har du kjøpt nok til hele stua?

Dersom bildet og skjermen viser rett - mørk brun bunnfarge og lysere mønster blir nok heftig til et helt rom. Hvis det da ikke er et mørkt rom der man primært trekker seg tilbake for sigar og cognac. Som fondvegg bør den være OK.

Den første du viste, har to diskrete gråtoner (slik det ser ut på min skjerm), og den lyseste (og varmeste, rosagrå?) fargen som bunnfarge. Totalt sett en lysere og ganske trivelig tapet, som jeg kunne ha valgt på alle veggene i et rom, Men det er selvsagt en smakssak, og du må selv velge ut fra din smak.

Nei, dette er rullen jeg fikk lånt med hjem, for å prøve på veggen.

Og bilde tok jeg istad, skulle egentlig ta den oppned men den ble liggende, jaja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...