Gå til innhold

sony z3 compact eller samsung s5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det handler om råd til kjøp, så er begge telefonenes etterfølgere allerede lansert, både Z4 og S6 kan enten kjøpes eller forhåndsbestilles i dag. Z4 compact er neppe langt bak i løypen.

Ellers er begge nevnte mobiler knakende gode, men ville kanskje holdt en knapp på S5 i så tilfelle da det ryktes at Z3 (vanlig og compact) har et lite problem med varmeutvikling under videoopptak.

Lenke til kommentar

Z3 Compact er betydelig mer kompakt i hånden, og du må nesten ta stilling til det med størrelse fremfor alt. 

Slik jeg ser det: 

Z3 Compact + sider vs S5: 

Bedre batteritid

Ordentlig vanntett (høyere sertifisering)

Sony UI er mer clean enn TouchWiz fra Samsung

S5 +sider vs Z3 Compact: 

Bedre kamera (min personlige mening)

Høyere oppløsning og et bedre display. 

Har Z3C selv fordi jeg ønsket best batteritid, og en litt mindre tlf enn min gamle HTC One.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

hvilken tlf vil holde seg best i pris? greit å få litt peng igjen hvis man bytter tlf ofte :)

Den som holder seg best i pris er iPhone. 

Lenke til kommentar

hvilken tlf vil holde seg best i pris? greit å få litt peng igjen hvis man bytter tlf ofte :)

Nja, min erfaring er vell at en iphone somregel ender med knust skjerm som igjen gjør at den taper seg veldig i verdi. Spessielt 6+ da skjermskifte er helt hinsides dyrt. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Nja, min erfaring er vell at en iphone somregel ender med knust skjerm som igjen gjør at den taper seg veldig i verdi. Spessielt 6+ da skjermskifte er helt hinsides dyrt. 

Da er det kanskje du og dine pølsefingre som mister telefoner i bakken som er problemet og ikke selve telefonen?

Lenke til kommentar

Da er det kanskje du og dine pølsefingre som mister telefoner i bakken som er problemet og ikke selve telefonen?

Jeg sa ikke det var meg, har aldri knust en telefon og heller aldri eid en iphone. Men jeg kan ramse opp en mengde bekjente som har knust sin iphone opp til flere ganger. Kan jeg gjøre det på folk med andre telefoner? Nei kanskje en 2-3 stykk. 

EDIT: 

Kan også legge til at jeg kjenner flere som har drevet med reperasjoner av telefoner på si mens de studerte. De er alle samstemte i at det er helt latterlig stor del av jobben som går med til å reparere iphone's kontra andre merker. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

iPhone knuses ikke lettere enn andre, og selv i knust tilstand får man mye mer for en iPhone enn for en knust Android-telefon. Solgte min knuste iPhone 5 for 1700, og min nye LG G2 som var hel for samme. Min knuste LG G2 gikk rett til EE-avfall. Med "min" mener jeg ikke min personlig, men tilhører andre familiemedlemmer.

Lenke til kommentar

iPhone knuses ikke lettere enn andre, og selv i knust tilstand får man mye mer for en iPhone enn for en knust Android-telefon. Solgte min knuste iPhone 5 for 1700, og min nye LG G2 som var hel for samme. Min knuste LG G2 gikk rett til EE-avfall. Med "min" mener jeg ikke min personlig, men tilhører andre familiemedlemmer.

Min oppfatning som støttes av mine bekjente som har drevet med reparasjon er at iphone knuser lettere og oftere enn andre mobiler. 

Men nå var det ikke det denne tråden handlet om. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det var du som dro inn det med knust skjerm som kommentar til mitt svar om at iPhone holder seg best i pris. iPhone knuser ikke lettere enn andre, men de som har iPhone får byttet skjerm billig (unntak for 6/6+ foreløpig) og bruker telefonen videre, mens de som har telefoner av andre merker kaster de og kjøper ny når den knuses. Betalte ca 250 for ny skjerm, komplett, til min iPhone 5. 

Forutsatt at telefonen selges som i orden, vil en iPhone holde seg best i pris, og være lett omsettelig. Solgte nylig også min 5S 16 GB, den ble hentet for 3000 etter at annonsen hadde vært ute en time, mens jeg fikk bare 1700 for min nesten ubrukte LG G2 32 GB. Ny pris for begge var ca det samme.

Lenke til kommentar

Det var du som dro inn det med knust skjerm som kommentar til mitt svar om at iPhone holder seg best i pris. iPhone knuser ikke lettere enn andre, men de som har iPhone får byttet skjerm billig (unntak for 6/6+ foreløpig) og bruker telefonen videre, mens de som har telefoner av andre merker kaster de og kjøper ny når den knuses. Betalte ca 250 for ny skjerm, komplett, til min iPhone 5. 

Forutsatt at telefonen selges som i orden, vil en iPhone holde seg best i pris, og være lett omsettelig. Solgte nylig også min 5S 16 GB, den ble hentet for 3000 etter at annonsen hadde vært ute en time, mens jeg fikk bare 1700 for min nesten ubrukte LG G2 32 GB. Ny pris for begge var ca det samme.

Jo denne eple-telefonen går raskere i stykker.

Ikke mange dagene siden de testet IPhone 6 mot Galaxy S6. Sistnevnte tålte mest.

Skjønner ikke hvorfor du skal spre denne propagandaen din i alle kategoriene på forumet. Du bare dummer deg ut.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke det var meg, har aldri knust en telefon og heller aldri eid en iphone. Men jeg kan ramse opp en mengde bekjente som har knust sin iphone opp til flere ganger. Kan jeg gjøre det på folk med andre telefoner? Nei kanskje en 2-3 stykk.

EDIT:

Kan også legge til at jeg kjenner flere som har drevet med reperasjoner av telefoner på si mens de studerte. De er alle samstemte i at det er helt latterlig stor del av jobben som går med til å reparere iphone's kontra andre merker.

Nå skal ikke jeg si noe om iPhone eller andre merker knuser lettest, men vi kan jo ta med i betrakning at det er brukerne sin feil. Altså at de som kjøper seg iPhone har mye lettere for å miste telefonen og i tillegg ikke bryr seg noe nevneverdig (ut fra mine egne erfaringer).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det er veldig mange gode alternativer der ute. For eksempel Galaxy S5 har gått en del ned i pris etter at S6/S6 Edge kom ut. Jeg sier meg enig med flere andre her at Xperia Z3C er et godt valg. Telefonen har et godt kamera, er vanntett, har støtte for microSD i tillegg til at den har brukbar maskinvare.

Alt i alt er det en telefon med potensiale for å leve lengre enn de fleste andre.

Endret av GXT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...