Gå til innhold

TEST: Microsoft Lumia 640 LTE

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg har hørt skal det bli mulig å kjøre alle android og ios apper på nyeste WP om litt tid. Da blir ikke "Har ikke den appen" et like stort ankepunkt lenger.

Akkurat hva det var snakk om er jeg ikke sikker på, men lurer på om det enten var snakk om wrapping aka Wine eller en veldig forenklet porting-prosess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har har du nok misforstått, Microsoft gjør det enkelt for utvikler å re-kompilere en app fra Android og iOS til Windows "Universal App", men de må faktisk gidde å gjøre dette først. Du vil ikke få kjørt Android eller iOS apper i Windows Phone før utvikler faktisk har re-kompilert og lagt ut via Windows Store.

Er også verdt å merke seg at de ikke har støtte for "Swift" som er Apples arvtager til Objective-C for utvikling og de fleste har vel allerede gått over til Swift så det spørs om det ikke må på plass først.

Lenke til kommentar

Alle lenkene til video instrukser og filer leder jo bare til en survey scam, eller 500 Internal Server Error. 

Alle de Facebook kommeratene er falske også.... ligger de samme kommentarene under uansett hvilken artikkel man er inne på, og "Like" knappene leder heller ikke til Facebook sine sider, men til en ikke eksisterende side på deres eget domene. (404) Ei heller er det mulig og poste kommentarer der. 

Så ja, siden er helt klart bare tull, og lenken til den burde fjernes fra forumet.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Den siden der er bare tull.

Kan du utdype? 

Tar disse feil?

attachicon.gifrom.JPG

Ja, de tar "feil". Bare les litt på siden der, så skjønner du det. De har også Lollipop tilgjengelig til alskens telefoner som aldri kommer til å få det. Er ikke det litt rart? Se også svaret over.  :)

Endret av Stor Oddnoga
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har hørt skal det bli mulig å kjøre alle android og ios apper på nyeste WP om litt tid. Da blir ikke "Har ikke den appen" et like stort ankepunkt lenger.Akkurat hva det var snakk om er jeg ikke sikker på, men lurer på om det enten var snakk om wrapping aka Wine eller en veldig forenklet porting-prosess.

Burde egentlig være en smal sak å få android til å funke bra gitt at den får nok ressurser og er godt nok integrert i.o.m at den er opensource.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Den siden der er bare tull.

Kan du utdype? 

Tar disse feil?

attachicon.gifrom.JPG

Ja, de tar "feil". Bare les litt på siden der, så skjønner du det. De har også Lollipop tilgjengelig til alskens telefoner som aldri kommer til å få det. Er ikke det litt rart? Se også svaret over.  :)

Så sidene http://android-root-guide.com/er bare tull.... 

Gotcha    :thumbup:

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Et problem, har merket det to ganger i dag mens jeg holder på å stille inn: At det låser seg et sted, sånn at du ikke kommer tilbake til startskjermen.

Fikk det tilbake første gang uten at jeg vet helt hva som skjedde. Men nå igjen, var jeg inne der som heter apphjørnet. Og la det seg plutselig til som startskjerm istedet for den vanlige. Og nå kommer jeg ikke fram til innstillinger eller noenting. Noen som vet hva som har skjedd? 

Edit:

Puh. Fant ut av det, holdt på få helt hetta her.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Kjøpte denne telefonen for noen dager siden, men har sendt den til retur nå. I grunn ganske synd, for jeg var i utgangspunktet fornøyd med telefonen. Det som var dealbreakeren for min del var nettopp mangelen på apps. Nå snakker jeg ikke om Snapchat som jeg ikke har noe interesse av, men Nordea (appen deres sender deg til mobilsiden til Nordea) og andre apper som jeg brukte daglig på Android. Synd at enkelte utviklere bryr seg mer om plattformen.

Men for all del, 640 er en ganske bra telefon til den prislappen. Spesielt batteritiden kommer jeg til å savne. Holdt i vel 40 timer med litt av og på-bruk, med bruk av nettleser, FB Messenger, musikk o.l., som er langt bedre enn det Nexus 5 klarer.

Endret av Gendarmerie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kjøpte denne telefonen for noen dager siden, men har sendt den til retur nå. I grunn ganske synd, for jeg var i utgangspunktet fornøyd med telefonen. Det som var dealbreakeren for min del var nettopp mangelen på apps. Nå snakker jeg ikke om Snapchat som jeg ikke har noe interesse av, men Nordea (appen deres sender deg til mobilsiden til Nordea) og andre apper som jeg brukte daglig på Android. Synd at enkelte utviklere bryr seg mer om plattformen.

Men for all del, 640 er en ganske bra telefon til den prislappen. Spesielt batteritiden kommer jeg til å savne. Holdt i vel 40 timer med litt av og på-bruk, med bruk av nettleser, FB Messenger, musikk o.l., som er langt bedre enn det Nexus 5 klarer.

Da skulle du prøvd appen til Sparebank gruppen.

Nordea og DNB er tydeligvis like reverserte. DNB sin app på IOS sender deg også til websidene...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

Kjøpte en 640 til kona som bare har benyttet android tidligere, etter alle gode reviews av denne. Hun er ikke veldig begeistret over WP telefonen. Har spesielt store problemer med nettleseren. På f. eks. NSB og Gulesider sine nettsider (ikke app), er det nærmest umulig å skrive inn noe i feltene (eks. reise til/reise fra) og skrive tlf. nr/adresse på gulesider. Har også problemer på nrk.no/tv siden. Om hun velger noe å se på, krasjer NRK TV appen ofte. 

Har også problemer på øvrige nettsider av og til, og da gjelder det at det virker som den henger når hun skal skrive noe inn i adressefelt. Virker som skjermen er litt treig med tanke på respons (dette er konklusjonen etter at hun også tidvis har problemer med å ta telefoner).

Noen andre som har disse problemene? Evnt. forslag til fix?

Bjørn

Lenke til kommentar

Nordea og DNB er tydeligvis like reverserte. DNB sin app på IOS sender deg også til websidene...

Du lirer av deg mye rart her når du forsøker å forsvare Windows Phone som plattform med nebb og klør, men dette stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei,

Kjøpte en 640 til kona som bare har benyttet android tidligere, etter alle gode reviews av denne. Hun er ikke veldig begeistret over WP telefonen. Har spesielt store problemer med nettleseren. På f. eks. NSB og Gulesider sine nettsider (ikke app), er det nærmest umulig å skrive inn noe i feltene (eks. reise til/reise fra) og skrive tlf. nr/adresse på gulesider. Har også problemer på nrk.no/tv siden. Om hun velger noe å se på, krasjer NRK TV appen ofte. 

Har også problemer på øvrige nettsider av og til, og da gjelder det at det virker som den henger når hun skal skrive noe inn i adressefelt. Virker som skjermen er litt treig med tanke på respons (dette er konklusjonen etter at hun også tidvis har problemer med å ta telefoner).

Bjørn

Du må nesten spesifisere hva som er problemer med å skrive på de to sidene. Se vedlagte skjermdump fra min Lumia 820 og du har samme skjermen på de sidene. Jeg finner ingen problemer med å skrive inn tekst på de sidene.

Til å se NRK ville jeg heller bruker http://tv.nrk.noenn appen deres.

Lenke til kommentar

Hei,

Bjørn

Min erfaring med Internet Explorer i Windows Phone var temmelig skrall den også.. Sider som ikke formaterte seg riktig, mange Disqus kommentarfelter som ikke lot seg laste inn, mange Facebookkommentarfelt som jeg måtte laste inn både to, tre om ikke fire ganger før det skjedde noe og alt for ofte når jeg klikket på linker som "vis flere kommentarer" så fungerte det rett og slett ikke.

Her er det jo lov å håpe på at nye Microsoft Edge nettleseren som kommer med Windows 10 og Windows 10 Mobile kan bedre på situasjonen, men den mottar hun neppe før tidligst høst-vinteren 2015 så det er jo lang tid å vente. Det er jo også lov til å håpe at Microsoft med Windows Store til Windows 10 åpner opp for nettlesere fra tredjepart så har du kanskje noen andre du kan prøve med osv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du lirer av deg mye rart her når du forsøker å forsvare Windows Phone som plattform med nebb og klør, men dette stemmer ikke.

Det stemte da jeg skrev den, men nå har DNB kommet med en DNB for nettbrett.

Jeg kunne ikke si det samme om Android appen, da jeg ikke hadde testet DNB på noe annet enn IOS.

Må bare unnskylde så meget, men jeg forsvarer Windows Phone kun med fakta. Man trenger ikke noe annet enn fakta for å forsvare den plattformen. I motsetning til andre plattformer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke noe poeng å dra dette ut noe lenger, men DNB for nettbrett til iOS har vel eksistert lenge? Uten at jeg benytter den selv og kan si noe 100% sikkert. Siste oppdatering av appen kom jo ifølge AppStore i November 2014? Og den er da etter det jeg forstår, og etter å ha sett noen benytte den senest i går ikke en wrapper av m.dnb.no.

EDIT: Det kan virke som vurdering av fakta har blitt en noe subjektiv affære.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nå er det vel ikke noe poeng å dra dette ut noe lenger, men DNB for nettbrett til iOS har vel eksistert lenge? Uten at jeg benytter den selv og kan si noe 100% sikkert. Siste oppdatering av appen kom jo ifølge AppStore i November 2014? Og den er da etter det jeg forstår, og etter å ha sett noen benytte den senest i går ikke en wrapper av m.dnb.no.

EDIT: Det kan virke som vurdering av fakta har blitt en noe subjektiv affære.

Så du skal prøve å påpeke at jeg har feil på noe du IKKE har prøvd... Ja da er vel fakta subjektiv.

Her er flere som har bemerket litt av det samme som jeg beskriver.

https://www.dnb.no/labs/forum/mobil_apps/mobilbank-inne-i-appen-litt-andre/

https://www.dnb.no/labs/forum/mobil_apps/oppussing-av-mobilapp/

Lenke til kommentar

Kjøpte denne telefonen i går, og må si meg svært fornøyd. Det er fortsatt noe dårlig utvalg av applikasjoner, og andre applikasjoner fungerer rett og slett bedre på IOS/Android. Om Microsoft ønsker å satse på mobilmarkedet, så bør ihvertfall sosiale medier som Facebook, Twitter, Youtube, osv. være like raske, og fungere minst like bra som de gjør på IOS/Android, ihvertfall om telefoner med Windows skal være attraktive for yngre brukergrupper. Populære applikasjoner som Snapchat og et bredt utvalg av nettlesere eksisterer heller ikke. De bør også forbedre hastigheten.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...