enden Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Vet ikke om dette er godtatt på forumet, men det er lov i henhold til norsk lovgivning så jeg prøver: Sitter på en cd som er beskyttet på en eller annen måte (den er min). Jeg kunne tenke meg å rippe den til AAC for å importere til ipod-en min. Selvsagt dukker den opp som en data cd, og itunes vet ikke engang at det er musikk på den... Har allerede filene som mp3, men i litt for dårlig kvalitet. noen som kan fortelle meg hvordan jeg ripper cd'n til AAC? Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Ehm, bumper denne litt jeg. Har nemlig gjort en liten oppdagelse. iTunes har ingen problemer med å la meg rippe andre cd'er med kopibeskyttelse. Problemet med denne er at den dukker opp som data cd med egen avspiller. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Kopier eller rip den med et program som klarer slikt (clonecd hvis du har/får tak i, eller alcohol120%(?)). Og hent den så inn i iTunes. Lenke til kommentar
capy Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 ja, forsøk med cloneCD Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 men hvis det er lagt opp som en datacd, vil ikke de kopiere det som en datacd..? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 clonecd pleier å skille filtypene fra hverandre slik at du kan kopiere kun lydfilene. Har funket fint på de cdene jeg har prøvd (også de med egen avspiller for pc). Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Har prøvd noen ganger med alcohol 120%, men da klikker iTunes deluxe når jeg setter den inn i cd-romen... Clonecd har jeg ikke. Lenke til kommentar
surtur Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 vet ikke med AAC, men jeg foreslår "Uberized MP3'er...i minimum 160 kbps VBR... for guide; http://www.chrismyden.com/nuke/modules.php...B&file=painless eller direkte til siten for å downe EAC; http://www.exactaudiocopy.de har rippa på hundrevis av cd'er med EAC, mange med ulike former for copy control og samtlige har gått smertefritt Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 www.hydrogenaudio.org har jo óg mange bra tips. Ofte folk der som har skikkelig peiling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå