G Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Måtte noen klare å grave fram lanseringstidspunkt for de viktigste Skylake CPU'ene. Som f.eks. Skylake-E. Lenke til kommentar
Koven Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Når jeg fikk meg en SSD, så har jeg faktisk ikke hatt behov for å oppgradere min prosessor. Men det frister med en skylake-E Må innrømme det^^ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 CPU-ytelse har da svært lite å gjøre med SSDer. En harddisk skal ikke påvirke ytelsen til programmer under bruk. (med noen åpenbare unntak) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 4k rr/rw påvirkes direkte av minne og cpu frekvens. Plx chipper påvirker også Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Seriøst? Tror jeg venter til 2016/17 Før jeg oppgraderer min prosessor! Er faktisk spent på hva AMD kommer med, for intel gir oss ikke noe spennende http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1365635-intel-core-i7-6700k-skylake-i-prestandatest/ Den "testen" der er ikke basert på tester på ekte hardware. De har bare sett på ytelsesøkningen på tidligere generasjoner og "estimert" hvilken ytelse de tror Skylake får. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Dog viser den til 10-15% økning i ytelse per klokkesyklus. Noe slikt burde man nok være rimelig fornøyd med, spesielt siden det er krymping som er i fokus denne gang, ikke økt ytelse. Så om man blir skuffet av det, så burde man nok dempe forventningene er par hakk. For det kan faktisk bli verre. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Dog viser den til 10-15% økning i ytelse per klokkesyklus. Noe slikt burde man nok være rimelig fornøyd med, spesielt siden det er krymping som er i fokus denne gang, ikke økt ytelse.Skylake er en ny arkitektur, ikke bare krymping. Det er begrenset hva jeg kan si, men Skylake er en større endring en tidligere "nye generasjoner" fra Intel. Arkitekturen og de første produktene lanseres på IDF i August i år... 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Dog viser den til 10-15% økning i ytelse per klokkesyklus. Noe slikt burde man nok være rimelig fornøyd med, spesielt siden det er krymping som er i fokus denne gang, ikke økt ytelse.Skylake er en ny arkitektur, ikke bare krymping.Det er begrenset hva jeg kan si, men Skylake er en større endring en tidligere "nye generasjoner" fra Intel. Arkitekturen og de første produktene lanseres på IDF i August i år... Bare synd de kommer som 4-kjerne i starten og ikke mer. Vet du når Skylake-E er ventet? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Bare synd de kommer som 4-kjerne i starten og ikke mer. Vet du når Skylake-E er ventet?Er nok redd for at den ikke dukker opp før midten av 2017. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Bare å holde 5960x'en tett til brystet i all overskuelig fremtid med andre ord. ^^ Dog ikke noe uventet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Bare synd de kommer som 4-kjerne i starten og ikke mer. Vet du når Skylake-E er ventet?Er nok redd for at den ikke dukker opp før midten av 2017. Damn det er LENGE til. Ser ut til X99 ble et greit kjøp. Tror du det kommer 10-kjerner? Så noe rykter om det en plass men selv ser jeg det som lite sannsynlig da det tok 5 år fra 6-kjerne kom til 8-kjerne kom. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Damn det er LENGE til. Ser ut til X99 ble et greit kjøp. Tror du det kommer 10-kjerner? Så noe rykter om det en plass men selv ser jeg det som lite sannsynlig da det tok 5 år fra 6-kjerne kom til 8-kjerne kom.Jeg tror det kommer 10 kjerner på high-end med Broadwell-E som kommer rett over nyttår... 1 Lenke til kommentar
Koven Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Seriøst? Tror jeg venter til 2016/17 Før jeg oppgraderer min prosessor! Er faktisk spent på hva AMD kommer med, for intel gir oss ikke noe spennende http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1365635-intel-core-i7-6700k-skylake-i-prestandatest/ Den "testen" der er ikke basert på tester på ekte hardware. De har bare sett på ytelsesøkningen på tidligere generasjoner og "estimert" hvilken ytelse de tror Skylake får. Da får jeg vente litt til da Regner med at det ikke drøyer alt for lenge til vi får ekte tester! 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Anandtech: The Intel 6th Gen Skylake Review: Core i7-6700K and i5-6600K Tested Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Anandtech: The Intel 6th Gen Skylake Review: Core i7-6700K and i5-6600K Tested God test av Anandtech. Mer info der enn jeg orket å lese Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå