Gå til innhold

Båtflykninger over middelhavet.

Anbefalte innlegg

Har en følelse av at Arbeiderpartiet kommer til og vinne neste Stortingsvalg.

Blå regjering vil ikke ha flyktninger. Folket er hjernevasket. Så folket stemmer rødt neste gang. Bare vent så skal dere få se ved neste

Godt mulig det, men at det skulle skje pga flyktningeproblematikken er derimot uklart.

Den eneste grunnen til at Arbeiderpartiet mistet makten er på grunn av terror angrepet til Anders Behring Breivik.

Mange deler av befolkningen føler at blå regjering er demoner. Jeg har en følelse av at Rødt kommer til og vinne Stortingsvalg 100% neste gang. Røde politikere spiller på sympati, mens blått spiller på empati. Men Norges befolkning er sympatisk og ikke empatisk. Derfor kommer rødt til å vinne neste Stortingsvalg av ren sympati fra folket.

Flyktnings sympati, innvandrer sympati, hjelpe fattigdoms sympati. The list goes on....

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tull og tøys. Du lever i en fantasiverden hvis du tror Anders Behring Breivikgs terrorangrep er "eneste grunnen til at Arbeiderpartiet mistet makten".

Du ordlegger deg som en tenåring, skråsikker og blottet for nyanser.

Uansett hva du spår om neste valg, så kommer du til å ha flere nye brukerkontoer med nye navn innen den tid.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tull og tøys. Du lever i en fantasiverden hvis du tror Anders Behring Breivikgs terrorangrep er "eneste grunnen til at Arbeiderpartiet mistet makten".

Du ordlegger deg som en tenåring, skråsikker og blottet for nyanser.

Uansett hva du spår om neste valg, så kommer du til å ha flere nye brukerkontoer med nye navn innen den tid.

Surpomp! Bare vent å se du.... Rødt vinner neste Stortingsvalg. Det er jeg skråsikker på.

Stoltenberg fikk veldig mye kjeft etter terror angrepet. Dette førte også til at AP fikk dårlig PR hos befolkning og i media.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Hva du er skråsikker på har ingen betydning for andre enn eg selv.

Du bruker det religiøse arugmentet. "Jeg tror det er slik, derfor er det slik".

Når du i det ene øyeblikket sier noe så bak mål som at den eneste grunnen til at Arbeiderpartiet mistet makten var terrorangrepet, så sier det seg selv at hvem du tror vinner neste valg ikke har særlig troverdighet. Uansett hvor mye du tror.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men all PR er god PR. Det gjelder også kritikk, spesielt når den kom i etterkant av sympatien.

Norske statsborger har veldig mye sympati for andre mennesker. Arbeiderpartiet kommer garantert til å vinne neste stortingsvalg. Det er jeg skråsikker på. Majoriteten i Norge vil ha nye statsborgere og derfor stemmer de arbeiderpartiet :D

Jonas Gahr Støre er på rett vei i denne reportasjen..

http://www.tv2.no/v/918005/

Lenke til kommentar

Det er du som setter det opp mot hverandre, ikke jeg. 

Beklager, det jeg mente var; hvorfor skal det sammenlignes i antall afrikanske liv? Alt jeg etterspør er en grunn til at vi er mer opptatt av å redde verden enn våre egne borgere.

"Fortjener". Det at du faktisk kan ha en jobb som gir deg alle disse godene har du ikke gjort noe for selv, du var bare heldig som ble født i et rikt land. Du er ikke dyktigere, smartere, bedre eller mer verdt enn disse flyktningene, og du "fortjener" ikke å ha det bedre enn dem. Jeg tipper de fleste av disse jobber en god del hardere enn deg og meg. 

Men du (og jeg!) har det, og det burde vi ha en  ganske ydmyk holdning til. 

Heldige som ble født i et land bygd opp av forfedre som har jobbet hardt mener du vel?

Jeg er selvfølgelig glad for at jeg er født i et vestlig land, men det betyr ikke at jeg skal sette det å hjelpe afrikanere over det å hjelpe norske skattebetalere.

Nå blir jeg regelrett sinna, uansett hvor flinke forfedrene våre var...hvor i all verden tror du vi ville vært uten olja???!!! Og når du sier bygde opp, våre forfedre hadde fordelen av å bo i et samfunn uten kriminelle bander, geriljaer og andre grupperinger som kom og ødela og stakk kjepper i hjulene til befolkningen. De hadde en stat som jobba for de, ikke mot de.

Det kan hende saken din har mer legitimitet en det kan virke, men da får du dra opp noen saklige argumenter!

Eller enda viktigere, de hadde det de trengte til å "bygge" landet.....

Endret av Burrum
Lenke til kommentar

Nå blir jeg regelrett sinna, uansett hvor flinke forfedrene våre var...hvor i all verden tror du vi ville vært uten olja???!!! Og når du sier bygde opp, våre forfedre hadde fordelen av å bo i et samfunn uten kriminelle bander, geriljaer og andre grupperinger som kom og ødela og stakk kjepper i hjulene til befolkningen. De hadde en stat som jobba for de, ikke mot de.

Det kan hende saken din har mer legitimitet en det kan virke, men da får du dra opp noen saklige argumenter!

Mesteparten av oljepengene blir lagret i fondet afaik, så de spiller ikke altfor store rollen.

Og forfedrene våre bygde landet like mye selv om de ikke "ble plaget av kriminelle". Staten jobbet selvsagt for dem nettopp fordi "folket" hadde bygd en stat av folket, for folket. Og det måtte noe kriging til også om jeg ikke husker feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så vi skal altså ha en skyldfølelse for at kulturen vår var såpass normal at den ikke var preget av bander som ødela for de som jobbet hardt, og at de som bygde opp landet har lyktes? 

Oljen er en bonus, nordmenn jobbet hardt i fattigdom lenge før vi fant olje. Må ikke innbille deg at oljen er grunnen til at vi har demokrati, mange korrupte regimer i afrika har masse ressurser de også i form av olje, gull, diamanter osv.

Hvis du blir "regelrett sinna" over kommentaren der så får du virkelig finne deg noe annet å gjøre på fritiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er det ingen som har sagt.

Det eneste som sies er at vi burde så slettes ikke ha noe skyldfølelse for at å jobbe hardt har fungert hos oss, mens det ikke har fungert hos andre pga blant annet krig og korrupsjon.

Det virker som noen vil at vi skal skamme oss over at de fleste har det greit i norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men all PR er god PR. Det gjelder også kritikk, spesielt når den kom i etterkant av sympatien.

Norske statsborger har veldig mye sympati for andre mennesker. Arbeiderpartiet kommer garantert til å vinne neste stortingsvalg. Det er jeg skråsikker på. Majoriteten i Norge vil ha nye statsborgere og derfor stemmer de arbeiderpartiet :D

Jonas Gahr Støre er på rett vei i denne reportasjen..

http://www.tv2.no/v/918005/

Nye statsborgere? Hæ?

Lenke til kommentar

Så vi skal altså ha en skyldfølelse for at kulturen vår var såpass normal at den ikke var preget av bander som ødela for de som jobbet hardt, og at de som bygde opp landet har lyktes? 

Oljen er en bonus, nordmenn jobbet hardt i fattigdom lenge før vi fant olje. Må ikke innbille deg at oljen er grunnen til at vi har demokrati, mange korrupte regimer i afrika har masse ressurser de også i form av olje, gull, diamanter osv.

Hvis du blir "regelrett sinna" over kommentaren der så får du virkelig finne deg noe annet å gjøre på fritiden.

Jeg har ikke sagt at du skal ha skyldfølelse! Men det hadde hjulpet hvis du inså hvor heldige vi nordmenn har vært.

Når man snakker om diamanter, har du sett hvordan de som graver etter diamanter jobber? De sitter på huk og graver sånn som våre "forfedre" drev med for lenge siden. De jobber under langt farligere forhold enn norske arbeidere og har mye lengre dager. De er nemlig "flinke" de også, hadde de hatt samme muligheter som våre forfedre hadde skulle du ha sett at de hadde fått det til de og.

Endret av Burrum
Lenke til kommentar

Når oljen tar slutt så vandrer norske borgere ut igjen. Folk vandrer alltid inn når landet blir rik og stikker igjen når landet blir fattig. Slik er det alle steder :ohmy: Så når oljen tar slutt så forsvinner også innvandrene som bor i Norge. En del nordmenn vandrer også ut for å søke etter et bedre liv. Har tydeligvis hørt at framtiden ligger hos Kina og Asia. Europas gyldne alder er nå snart slutt. Dessuten er 90% av maten i Norge importert fra utlandet. Norge har ikke engang nok ressurser til å mate 5 millioner innbyggere. Ja Norge har fisk, men fisk er ikke for folket. Fisken eies av de rike eliten i Norge. China will rule the world.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Kinesiske-penger-trekkes-til-Norge-av-lav-oljepris-og-hoy-kunnskap-8025547.html

Folk søkte lykken i Amerika av mange ulike grunner, på mange ulike måter og steder. Men felles for de fleste av dem som reiste rundt århundreskiftet var at de ønsket å skape seg et bedre liv. Norge var på den tiden et fattig jordbruksland, og det begynte å bli svært trangt om plassen på norske gårder. Landbruksressursene holdt ikke takt med den store befolkningsveksten, og det var også sviktende avlinger på 1800-tallet. Det var rett og slett mangel på jord! Amerika var kjent som land of the free – mulighetenes land! I Amerika var det enorme landbruksarealer, og alle muligheter til å bygge seg en liten gård og skape seg et nytt liv!

http://www.tv2.no/a/3501261

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Norske statsborger har veldig mye sympati for andre mennesker.

Det norske folk har sympati for alle andre, enn sine egne borgere! Merkelig at de klarer å se "flisa i fingen til andre folk, men ikke bjelken i eget øye".

Det trenges mange milliarder til våre egne vanskeligstillte, men vi pøser ut ti-talls av milliarder til utlandet. Det er ti-tusener av norske familier, samt mange enslige, som lever på et "innkome" som er under EUs fattigdoms grense. Og våre gamle og syke, må bo på bøttekott og vaskerom. Og nå er det noen, som i tilegg ønsker at vi skal bruke milliarder på innvandere, fra andre kontinent. Glade vannvidd!

VI har også et forsvar som trenger mange milliarder, ellers kan det hende vi mister råderetten over store deler av landet og våre resurser. Og hva da?

Endret av Friluftskar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når oljen tar slutt så vandrer norske borgere ut igjen. Folk vandrer alltid inn når landet blir rik og stikker igjen når landet blir fattig.

Jeg har vært med å bygge landet i 40 år (mine foreldere og forfredre før det) og jeg begynnte, før vi fikk inntekter fra oljen. Det var da ingen masseutvandring fra Norge da! Knapt noen som utvandret på 50, 60 og 70 tallet. Men noe "bevegelse" mellom våre naboland har det vært. Så dette du kommer med, er "tullprat":

Og i forbindelse med "vår" utvandring, så var (og er) det ingen som betalte for reise, boliger og underhold i mange år. Så, det er ikke sammenlignbart.

Endret av Friluftskar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når oljen tar slutt så vandrer norske borgere ut igjen. Folk vandrer alltid inn når landet blir rik og stikker igjen når landet blir fattig.

Jeg har vært med å bygge landet i 40 år (mine foreldere og forfredre før det) og jeg begynnte, før vi fikk inntekter fra oljen. Det var da ingen masseutvandring fa Norge da. Knapt noen som utvandret på 50, 60 og 70 tallet. Men noe "bevegelse" mellom våre naboland har det vært. Så dette du kommer med, er "tullprat":

Tullprat. Hva prater du om da?

http://www.tv2.no/a/3501261

Jeg snakket om den tid da Norge var fattig. Så når Norge blir fattig igjen. Så kommer mange nordmenn til å utvandre igjen. Norge kommer til og bli fattig igjen i framtiden også.

Dessuten så har Norge ikke heller nok mat til 5 millioner mennesker. Man kan ikke drive med jordbruk hele året heller. Hørt om vinter? Maten i Norge er importert fra Asia, Afrika, Sør-Amerika og Sør-Europa. Norge er fattig på matressurser og klarer garantert ikke å produsere mat til 5 millioner mennesker året rundt.

Hvis du noen gang gidder å se på produktene du kjøper. Så er det merket made in china, made in Vietnam, Made in Spain osv.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Tullprat. Hva prater du om da?

Jeg snakket om den tid da Norge var fattig. Så når Norge blir fattig igjen.

Kanskje du skulle lese teksten min, en gang til. Og Norge var ikke rikt på 50, 60 og 70 tallet.

Mat er vel OT, så den gidder jeg ikke å diskutere.

Og om norske borgere kommer til å utvandre, så betaler de gildet selv og forsørger seg selv.

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at du skal ha skyldfølelse! Men det hadde hjulpet hvis du inså hvor heldige vi nordmenn har vært.

Det er nå en form for skyldfølelse det spør du meg. At man konstant skal gå rundt å tenke på hvor heldig man er og hvor bra man har det, og om man ikke gjør det så skal man pinadø bli minnet på det hvert sekund.

Det er vel en del av janteloven dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...