Gjest Bruker-292501 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 (endret) Send alle til Ålesund Eller til bergen. Ålesund har nok av disse folka Hva mener du? At det er fullt i Ålesund, eller at du ikke vil ha flere dit? Begge, det flyr av dem overalt. Tigger og forsøpler byen. Oslo er størst, la heller den byen få dem. Det er det siste jeg har å si om det Det står tiggere ikke båyflyktninger..... Det der utsagnet må du utdype litt mer og bevise. Det er ikke et selvfølge at de flyktingene blir tiggere Les dette innlegget Endret 14. mai 2015 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Det er en båttur som varer et par dager. Det er deres eget valg å legge ut på turen, og de vet de ikke har rett til å entre Europa på den måten. Så på hvilken måte mener du de har rett til å "entre" Europa da? Og hva er det som gjør denne måten ulovlig? Geir Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Det er en båttur som varer et par dager. Det er deres eget valg å legge ut på turen, og de vet de ikke har rett til å entre Europa på den måten. Så på hvilken måte mener du de har rett til å "entre" Europa da? Og hva er det som gjør denne måten ulovlig? De har ingen slik rett. Folk som sniker seg over grensen til andre land kalles illegal immigrants altså de gjør noe illegal. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 (endret) Men du forutsetter at de "sniker". Det vil si ikke melder seg som asylsøkere. Det er en annen problemstilling. La oss for diskusjonens skyld anta at de faktisk ønsker asyl. Og jo, å søke asyl er en rett ifølge Genevekonvensjonen. Hvordan mener du at folk skal kunne søke asyl i et land, uten å først å komme seg til landet? (Det hadde vært kjekt om det faktisk gikk an, slik jeg har foreslått før, men slik er det ikke i dag.) Geir Endret 14. mai 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 En haug av dem har fått komme inn allerede, det er ikke noe "umenneskelig" ved å dra grensen en plass. Hvis båtene bare får komme, så ender vi opp med at hele afrika kommer over til slutt. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 En haug av dem har fått komme inn allerede, det er ikke noe "umenneskelig" ved å dra grensen en plass. Hvis båtene bare får komme, så ender vi opp med at hele afrika kommer over til slutt. Da får vi dra til Afrika da Mye resurser 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 En haug av dem har fått komme inn allerede, det er ikke noe "umenneskelig" ved å dra grensen en plass. Hvis båtene bare får komme, så ender vi opp med at hele afrika kommer over til slutt. Geir 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Afrika 2015: Geir 2 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Sverige 2010: https://www.youtube.com/watch?v=OoNm3ZiePV8 Koslig park, forresten. Endret 15. mai 2015 av BrentPizzaMedBanan Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Helt sykt. Jævla pakk, send dem tilbake til hulene de kom fra. Når jeg ser slikt så blir jeg så jævlig provosert. Endret 15. mai 2015 av Apox Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Vanskelig sak dette må vi bare erkjenne. Men hovedproblemet bunner i befolkningsøkning. Det er blitt alt for mange folk mange steder og trengsel.Har sagt det mang en gang før, det er befolkningsaken som bør opp på høy global dagsorden. Vel så mye som klimasaken. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Sverige 2010: Flere land har desverre hatt slike episoder. Så kan man undres om det - som det ble nevnt i starten av videoen - er "franske" tilstander, altså "utenforskapet" som er grunnen, eller som det ble nevnt et annet sted er "engelske", altså nedarvede holdninger. Uansett ikke noe man skal akseptere. Koslig park, forresten. Nairobi, Kenya. Altså nabolandet til Somalia. Så forskjellig kan Afrika være. Geir Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Ingenting hadde vært mer gledelig, enn om hele Afrika fikk velferdesamfunn og sånn utvikling som det i Kenya som viser der. Skulle støtttet det så det svei om jeg visste det førte fram. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Det er flere, og bedre, eksempler enn Kenya. Det er masse å støtte, med andre ord. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Det er flere, og bedre, eksempler enn Kenya. Det er masse å støtte, med andre ord. (Ps, Var jeg som trykte "like" ved en feiltagelse, klikket på feil sted men det er greit) Men det jeg skulle si: Hvor er fokuset på det, den positive utviklingen? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Nairobi, Kenya. Altså nabolandet til Somalia. Så forskjellig kan Afrika være. Geir Ja, fredens religion herjer jo i somalia, så det er rart det er så mye uro der. Endret 15. mai 2015 av Apox Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Ja, fredens religion herjer jo i somalia, så det er rart det er så mye uro der. Ja. Majoriteten av Kenyanere er kristne. De har fred, et flerpartisystem, demokratiske valg. Kenya er ikke perfekt, over halvparten av befolkningen er fattige bønder, men de viser at det ikke er hudfargen det kommer an på. De som selvsagt har oppdaget dette, er kineserne. De handler med Afrika og investerer der. Geir 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (Ps, Var jeg som trykte "like" ved en feiltagelse, klikket på feil sted men det er greit) Men det jeg skulle si: Hvor er fokuset på det, den positive utviklingen? Det er jo ikke like sexy som sultende barn og sinte arabere, så det genererer neppe like mange klikk for Dagbladet og VG. Av massemedia synes jeg The Economist er ganske flinke, de har en egen seksjon for hvert kontinent. Samfunnsøkonomisk litteratur er vel der man finner mest slikt, da økonomisk vekst er et av de heteste temaene. Forskningsartikler er neppe særlig tilgjengelige for folk flest, men blogger og op-eds av samfunnsøkonomer er hvor jeg får mest informasjon fra. Jeg leser ikke så mye fra norsk media, men jeg har lagt merke til at Aftenposten fra tid til annen er flinke. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Da gav jeg point med vitende, der tror jeg du har rett - Sheasy. Ja, fredens religion herjer jo i somalia, så det er rart det er så mye uro der. Ja. Majoriteten av Kenyanere er kristne. De har fred, et flerpartisystem, demokratiske valg. Kenya er ikke perfekt, over halvparten av befolkningen er fattige bønder, men de viser at det ikke er hudfargen det kommer an på. De som selvsagt har oppdaget dette, er kineserne. De handler med Afrika og investerer der. Geir Hm. interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå