Smedsrud Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Piratene får et nytt sterkt våpen i det BitTorrent-teknologi bakes inn i en egen nettleser.Nå blir nettsider helt umulige å tvinge ned Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Deler du alle sider du har vært på, eller hvordan fungerer det? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Det virker som en sammenblanding av torrent-teknologien, nettlesercache og wayback-machine. Håper brukeren får god styring på hvilke nettsider man vil dele (f.eks ikke nettbanken) og at noe sørger for å bevare gamle nettsider (generere nye seedere dersom det blir få og ustabilt). Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Dette fungerer vel bare for statiske nettsider, eller? Ser ikke helt for meg hvordan funksjonalitet som tradisjonelt har vært server-side skal håndteres. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Dette fungerer vel greit til å distribuere og desentralisere lister med linker til filer, til det aller meste annet vi bruker webben til i dag ser jeg ikke for meg at det er liv laga. Lenke til kommentar
G Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Det å besøke et serverløst nettsted tar langt tid og fører til at nattleseren ofte krasjer. Men idéen er spennende. Hvor får man kjøpt seg nattleser? 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Det å besøke et serverløst nettsted tar langt tid og fører til at nattleseren ofte krasjer. Men idéen er spennende. Hvor får man kjøpt seg nattleser? Det trenger du ikke kjøpe. Last ned Stylish helt gratis å intallere global dark, så har du en nattleser 1 Lenke til kommentar
Dr.Texter Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Det å besøke et serverløst nettsted tar langt tid og fører til at nattleseren ofte krasjer. Men idéen er spennende. Hvor får man kjøpt seg nattleser? clas ohlson? 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Kan en nettside f.eks unngå DDoS ved å gå over til Torrent? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Jeg kommer til å bli full av overrask om dette kommer til å spre seg til å bli brukt til noe lovlig.Risikoen for å bli tatt ut av DDOS skal være større enn risikoen for at ingen gidder dele sida di tilsvarende lenge, før det har noen hensikt å tenke den veien. Og da er det altså sånn at du kan kun henvende deg til andre brukere som har Maelstrom som preferert nettleser over f.eks. Chrome, Firefox, Safari@ios, og Tor. Endret 20. april 2015 av tommyb Lenke til kommentar
ParanoidTulling Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Kan en nettside f.eks unngå DDoS ved å gå over til Torrent? Ikke hvis det er innlogging. Det krever en hovedserver, ellers blir det veldig sketchy hvis infoen er fritt på p2p Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Kan en nettside f.eks unngå DDoS ved å gå over til Torrent? Ikke hvis det er innlogging. Det krever en hovedserver, ellers blir det veldig sketchy hvis infoen er fritt på p2p må være en hovedserver da ja, men betyr ikke at det kun er en hovedserver, noe kan gå på p2p mens anen info kan kun gå via hovedserver(håper jeg) men hvis TEK.no hadde blitt sånn hadde jeg seff tilatt det Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 må være en hovedserver da ja, men betyr ikke at det kun er en hovedserver, noe kan gå på p2p mens anen info kan kun gå via hovedserver(håper jeg) men hvis TEK.no hadde blitt sånn hadde jeg seff tilatt det Forutsetter fortsatt at du bruker Maelstrom-nettleseren. Det hadde blitt en annen sak om Chrome og Firefox bygget inn en slags p2p-caching av vanlige nettsider, men caching av statisk innhold gjør vel allerede nettleverandørene i en viss grad allerede. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Det dukker vel opp plugins til Chrome og Firefox etter hvert, som muligens integreres helt etter en tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå