jossy Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Hei. Jeg liker veldig godt å jobbe på høy oppløsning. Av og til hender det at jeg tar noen slag med Starcraft eller CS (Heart of the Swarm og Global Offensive). Om denne skjermen er helt ubrukelig til gaming? Takk. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Ubrukelig er den ikke, men vil føles veldig treg sammenlignet mot f.eks AOC G2460PQU hvis man har displayport eller DVI dual link. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Har aldri tatt i CS og misliker generelt FPS-spill, men til alt annet fungerer forrige generasjon (U2711) helt utmerket hos meg. "Av og til hender det at jeg tar noen slag med Starcraft eller CS" gir ikke inntrykk av at du er en dedikert gamer og om det er tilfelle tipper jeg at U2715H vil falle svært godt i smak. For ikke å snakke om at 1080p er ren tortur om man allerede har brukt 1440p en stund. Endret 20. april 2015 av Belfaborac Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 For ikke å snakke om at 1080p er ren tortur om man allerede har brukt 1440p en stund. Ikke i spill og særlig ikke CS der er det heller motsatt Men vil du ha en ulempe til å begynne med i form av en stor og treg skjerm så værsågod Lenke til kommentar
jossy Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Ser at forumet har blitt litt stackoverflow-ish, er det lov å svare egen tråd som i et normalt forum her fortsatt? Må jeg godta et svar? Ja det var det jeg mente, jeg gamer ikke så mye, for det meste vil skjermen være koblet til en Linux- eller Mac-maskin for jobbing. Men det er viktig at skjermen ikke er ubrukelig. Jeg spilte jo CS på de første LCD-skjermene som var 19" og hadde 12ms for 6 000 kr (som var gigasvært og kjapt den gang). Men det prosjektet ga jeg opp og gikk tilbake til min gamle 17" rør-skjerm eller hva det heter Vil ikke ende opp med å gå tilbake til 24" min jeg kjøpte for gaming når jeg var student. Endret 21. april 2015 av jossy Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Det beste er nok 5 MS eller lavere, og aller helst 120 hz men å sammenligne med 12 ms går vel ikke da det er ennå dårlige. Så jeg vil råde deg å prøve i butikk eller ligdene. Som regel pleier 5 MS skjermene være ok å spille på særlig på konsoll men ikke når man er god gamer eller kresen. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Her får du mange svar fra folk med dedikerte spillskjermer. De synes jeg for å være helt ærlig at du bare kan ignorere. Jada, det er fint og flott med en lynrask skjerm til raske spill, men det er på ingen måte nødvendig. Jeg har to 27" 1440p-skjermer selv. En Asus PLS (tilsvarende IPS altså) og en lynrask Rog Swift. Sistnevnte er bedre i raske spill, førstnevnte er å foretrekke i roligere spill (bedre bilde). Men viktigst: Begge duger helt fint til alle spill. Nå kjenner jeg ikke så godt til Dell U2715H, men kan ikke se noe i spesifikasjonene som skulle tilsi at du ikke kan ha det moro med den i spill også. Endret 21. april 2015 av Aasgaard Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Det er rart hvordan folk stadig spør om råd, og når de får rådene så ignorerer de dem helt og handler på egen hånd. Hva er da vitsen i å spørre om råd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå