Fribbern Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Jeg var hos en kamerat og linket i uka. Når jeg fikk skjermen min hjem i gjenn var det noe galt med fargene. det virket som det var et grønn skjær i skjermen. jeg prøvde å stille på fargene. men det hjelpet ikke. er det noen som hvet hvordan jeg kan fikse dette. jeg ville tro det har skjedd under frakten. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Det kan hende at skjermen har vorte utsat for magnetisme og da blir skjermen grøn o.s.v det går bort igjen. :smile: hvis du ikke er uheldig da ! [ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-02-22 15:34 ] Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Har du hatt skjermen i nærheten av en høyttaler? Det kan gi varige fargeforandringer er du uheldig.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Dette er et problem som oppstår når det for eksempel er dårlig kontakt. Noen ganger kan det være et blått skjær over skjermen oxo. Sjekk skjermkabelen.. men jeg går ut i fra at du allerede har gjort det?!?!? Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Jeg har høtalere på rommet, men de står en meter unna, burde jeg ta dem vekk. er det for nerme. jeg har også pc høtalere, de står ved siden av skjermen. Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 En meter unna er nok for vanlige høytalere og pc-høytalere er magnetisk skjermet (bør i allefall være det). Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Quote: On 2002-02-22 15:29, Fribbern skrev:Jeg var hos en kamerat og linket i uka.Når jeg fikk skjermen min hjem i gjenn var det noe galt med fargene. det virket som det var et grønn skjær i skjermen. jeg prøvde å stille på fargene. men det hjelpet ikke. er det noen som hvet hvordan jeg kan fikse dette. jeg ville tro det har skjedd under frakten. Virker som det du mangler en av RGB fargene.. Sjekk monitorkabelen din, kan være en pin inni der et bøyd. Hvis den er det, så kan du forsiktig prøve å bøye den opp igjen med en spisstang. Går ikke det så får du kjøpe ny kabel.. Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Her er SVARET ! Du må "Degausse" skjermen, det vil si att du må trykke på en knapp eller et valg i skjermmenyen som heter Degausse , den gjør slik att ting faller på plass, men gjør det bare en gang da det og degausse bare må gjøres når skjermen blir "rar" med uklare eller merkelige farger. eller rettere sagt ikke gjør det så mange ganger(kun når du må), da det tar på skjermen og degausse. (Det og degausse gjør slik att elektronene i skjermen spretter i tilbake i sin "orginale" form", ja de kan bli "forstyrret" av magnetisme slik att skjermen eller deler av skjermen får en svak rosa eller grønn skjær. så det er magnetisme som er ditt problem,DVS skjermen har vært nær ett eller annet magnetisk eks: høyttaler,stereo,tv, OSV PS: dette gjelder ikke PC høytalere da de har magnet skjerming eller ikke har magneter store nok til og "ødelegge" eller forstyrre elektronene i skjermen din, kun større ting ala stereohøytalere/forsterkere og TVer og alt med store magneter i. Så flytt store stereohøytalerene/forsterkere/TV ca 2 meter unna Skjermen så er du sikker. [ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-23 12:27 ] Lenke til kommentar
Destro Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 alle de nyeste skjermene fra "95" til nå tror jeg. Degausse skjermen kvar gang den blir slåt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå