Gå til innhold

god nybegynner alk.

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å drikke drikker hvor man kjenner alkoholsmaken veldig godt. Feks. Absolut vodka er helt udrikkelig. Skal snart ha fest og trenger da tips til hvordan drikke jeg burde kjøpe. Har tenkt på å muligens kjøpe mickey finn (Vet ikke om jeg skal kjøpe raspberry eller apple) eller Koskenkorva peach. Har aldri smakt noen av de.. Har dere tips til noen flere liknende drikker? Er de verdt å kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smaksatt whiskey er eit litt dristig valg med mindre du har smakt det før og liker smaken.

Dersom du skal drikke sprit så vil eg eigentleg anbefale at du kjøper ein vodka, kanskje ikkje nødvendigvis Absolut dersom du ikkje liker den.

Vodka er veldig nøytral/smaklaus og smaker dermed berre sterkt. Fordelen med nøytral alkohol er at den er godt egna til å blande ut. Feilen som dei fleste gjer når dei blander enkle drinkar av f.eks vodka og brus er at dei blander alt for sterkt. Blander du brus og vodka til eit alkoholinnhold på ca 5% så smaker det omtrent som rusbrus, blander du 50/50 så blir alkoholprosenten rundt 20% og det smaker også deretter.

Lenke til kommentar

Bacardi limon kan jeg fint drikke bar som blandet. Tror det er den syrlige smakstilsetninger er med på å skjule smaken av alkohol, for andre typer Bacardi jeg drikker har en bismak som ikke faller helt i god jord.

Uansett hva du handler så kan du ha i bakhodet å ikke blande så sterkt. Det og pleier å hjelpe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...