Gå til innhold

[Løst] New Nintendo 3DS - to spørsmål

XE800

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe meg en New Nintendo 3DS XL, men har et par spørsmål som trenger svar først:

1. Jeg har lest på nettet at det er mange som bruker SDXC-kort (størrelse 64GB og opp) istedenfor SDHC-kort (maks 32GB) som er den offisielle grensen ifølge Nintendo. Så tilsynelatende går det fint å bruke kort med kapasitet større enn 32GB. Men hvis det er en begrensning i Nintendoens operativsystem som gjør at den ikke "leser" mer enn 32GB uansett, så er jo det et problem. Er det noen som bruker kort større enn 32GB og i tillegg har brukt mer enn 32GB av plassen, og kan bekrefte at det er helt 100% uproblematisk å bruke store kort? Jeg ser for meg at hvis begrensningen ligger i operativsystemet så kan man risikere å få "kortet er fullt" ved 32GB selv om kortet er et 64GB-kort. Evt så blir OSet forvirret og begynner å skrive over gammel informasjon istedenfor å bruke den ledige kapasiteten etter 32GB. Noen som har fasiten???

2. Jeg ønsker å fortsatt bruke min gamle 3DS, er det mulig med 2x 3DSer koblet til samme brukerkonto?

Endret av XE800
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på mine egne spørsmål:

1. Det går fint, man trenger bare formattere kortet til FAT32 filsystem så vil det funke (alle kort større enn 32GB kommer med exFAT filsystem som ikke er kompatibelt).

2. Nei, kun én WiiU og 3DS pr bruker-ID :( Så da spørs det om jeg gidder å kjøpe ny maskin likevel. Får se om det dukker opp flere spill som krever New først.

Endret av XE800
Lenke til kommentar

A Nintendo Network ID can be linked to one Wii U and one system in the Nintendo 3DS family. This means that it can be created on a Wii U and then linked to a Nintendo 3DS, or vice versa.

It is not possible to link the same Nintendo Network account to multiple Wii U or multiple Nintendo 3DS family systems at the same time.

http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/2210/~/can-i-log-into-my-nintendo-network-id-on-a-different-system%3F

Veit ikkje med minnekorta. Har 32GB sjølv, og det er langt i frå fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...