aka Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 hei! Er det noen som vet om det går an å speile to harddisker selv om en bruker winxp? Var inne på hjemmesiden til microsoft pg der stod dette: "Mirrored volumes are available on all computers running Windows 2000 Server, Windows 2000 Advanced Server, Windows 2000 Datacenter Server, and . Mirrored volumes are not available on computers running Windows 2000 Professional, Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, or Windows XP 64-Bit Edition. You can, however, use a computer running Windows 2000 Professional or Windows XP Professional to create mirrored volumes on a remote computer running Windows 2000 Server, Windows 2000 Advanced Server, Windows 2000 Datacenter Server, or" Betyr dette at det går ikke an å bruke raid1 når en kjører xp? Lenke til kommentar
FlatBeat Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det går selvfølgelig an å bruke hardware RAID1 med windows xp. Hvis du har en RAID kontroller for SATA eller PATA støtter dette de fleste operativsystemer. For software RAID, tror jeg ikke det er mulig under winXP. Lenke til kommentar
aka Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Det går selvfølgelig an å bruke hardware RAID1 med windows xp. Hvis du har en RAID kontroller for SATA eller PATA støtter dette de fleste operativsystemer. For software RAID, tror jeg ikke det er mulig under winXP. men hva er egentlig forskjellen på hardware raid1 og software raid1? Har nemlig gått inn i en meny under oppstart og satt de to diskene til speiling. Men skal ikke den ene disken vise under min datamaskin? (første gang jeg gjør dette). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå