Gå til innhold

iPhone 6 vs HTC M9

Anbefalte innlegg

Vil ikke lage noe slags krig, men hvordan er dette mulig?
http://www.phonearena.com/news/HTC-One-M9-vs-iPhone-6-which-phone-is-faster-real-life-speed-comparison_id68408

Hvordan er iPhone 6 raskere enn htc m9 som nettopp ble lansert, mens iPhone for 5-6 måneder siden?
Det er vel litt rart det?
Fra alt jeg hører av androidfans har jo iPhone specs fra 2012?

Endret av SweetDollarTee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke lage noe slags krig, men hvordan er dette mulig?http://www.phonearena.com/news/HTC-One-M9-vs-iPhone-6-which-phone-is-faster-real-life-speed-comparison_id68408

Hvordan er iPhone 6 raskere enn htc m9 som nettopp ble lansert, mens iPhone for 5-6 måneder siden?

Det er vel litt rart det?

Fra alt jeg hører av androidfans har jo iPhone specs fra 2012?

Det er egentlig ikle så rart siden det er to forskjellige produkter. De er jo omtrent like nye, 5-6 måneder er ikke all verden...

Men det er først og fremst OS'et og de komponentene operativsystemet skal drive som utgjør forskjellen. Det er rett og slett to forskjellige motorer med to forskjellige drivstoff. De kan aldri bli identiske. Når det er sagt så er jo forskjellene ganske små da, jeg tipper begge telefonene oppleves som rimelig gode av de kjøperne som ender opp med dem.

Men jeg har sagt det før, hvorfor teste en Android-telefon mot iPhone? De er jeg egentlig ikke konkurrenter, så det slike tjenester i hovedsak gjør er å fyre oppunder denne "hat-krigen" mellom plattformene. Hadde vært mye bedre for Android-folket om de for eksempel hadde testet HTC mot Samsung, eller Sony, eller LG, eller... Da kunne de jo fått noe spesifikasjonsjåleri som de kunne tatt sin beslutning på...:-)))

Lenke til kommentar

Som påpekt i kommentarfeltet, og om du søker på "HTC One M9 Review", finner du at M8 er på flere måter bedre enn den nye M9.

Mer interessant som du kanskje ser i testen, så testes de "langvarige" appsene flere ganger, og de summeres. Om du vet at Per har 5 kroner og Pia 10 kroner, så trenger du ikke spørre de 3 ganger for å si "Per har 15 kroner og Pia har 30 kroner". Dette gir et vanvittig stort utfall på testens resultat når det gjelder hovedsaklig Browser-testen, men også for de sosiale medie appsene som iOS har "optimalisert" (les: gjort lettvint, krever mindre RAM bruk, færre detaljer i Appene). Dette kan de gjøre (men burde de?) for iOS er lett å ha kontroll på for utviklerne, siden kun 15-20(?) enheter bruker dem? Mens Android har flere hundre modeller om ikke tusenvis.

Long story short: Min 15" CRT tv-skjerm bruker under 1,3 sekunder å skru på, mens min 55" Samsung LED/LCD tar over 3 sekunder før den er klar. Men jeg velger å prioritere størrelse og kvalitet, framfor fart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...