Jaeggen Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Fetsund Lenser Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Flotte linjer i bildet og kledelig med de to båtene på hver sin side. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 20. april 2015 Forfatter Del Skrevet 20. april 2015 Flotte linjer i bildet og kledelig med de to båtene på hver sin side. Vennlig hilsen Ragnar Takk for kommentar:-) Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Ja, dette vekker barneminner. Jeg har nok sett Mørkfos i arbeid med laange tømmerlunder på slep nedover elva, men aldri vært om bord der. En nyere båt "Rauma" har jeg vært om bord på mens den hadde slep da bonden på gården der vi leide hytte jobba ved lensene. Noe tilsvarende den til høyre har jeg også manøvrert sjøl som guttunge, men under oppsyn. De ble satt på langt bak på lunda for å skyve sidelengs når slepet skulle rundt svinger i elva. De gikk gjerne fra Svelle eller kanskje de kom fra Lillestrøm og ned Nittelva/Leira løpet før de kom ut i selve stor-Glomma nedenfor Fautøya. Der Årnestangen/Rælingsøya gjør en sving. "Shame on me - jeg har enda ikke fått rota meg opp til dette museet. Ikke så mye om selve bildet dette, men det er det jo overhode ikke noe å klage på likevel. Roar Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 20. april 2015 Forfatter Del Skrevet 20. april 2015 Ja, dette vekker barneminner. Jeg har nok sett Mørkfos i arbeid med laange tømmerlunder på slep nedover elva, men aldri vært om bord der. En nyere båt "Rauma" har jeg vært om bord på mens den hadde slep da bonden på gården der vi leide hytte jobba ved lensene. Noe tilsvarende den til høyre har jeg også manøvrert sjøl som guttunge, men under oppsyn. De ble satt på langt bak på lunda for å skyve sidelengs når slepet skulle rundt svinger i elva. De gikk gjerne fra Svelle eller kanskje de kom fra Lillestrøm og ned Nittelva/Leira løpet før de kom ut i selve stor-Glomma nedenfor Fautøya. Der Årnestangen/Rælingsøya gjør en sving. "Shame on me - jeg har enda ikke fått rota meg opp til dette museet. Ikke så mye om selve bildet dette, men det er det jo overhode ikke noe å klage på likevel. Roar Takk for hyggelig kommentar, og informativt innspill :-) - Jon Arne Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Hei, Jaeggen. Du har en egen evne til å skape ro og harmoni i bildene dine, og det gjelder også dette, - god komposisjon med god linjeføring, behagelige farger og fint lys ! M v h Albert. 1 Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 Hei, Jaeggen. Du har en egen evne til å skape ro og harmoni i bildene dine, og det gjelder også dette, - god komposisjon med god linjeføring, behagelige farger og fint lys ! M v h Albert. Takk for tilbakemelding:) Lenke til kommentar
aagesp Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Fint bilde - bra linjer. mvh aagesp Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 Hei, Jaeggen. Du har en egen evne til å skape ro og harmoni i bildene dine, og det gjelder også dette, - god komposisjon med god linjeføring, behagelige farger og fint lys ! M v h Albert. Takk for hyggelig kommentar, Albert. - Jon Arne Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 Fint bilde - bra linjer. mvh aagesp Hyggelig at det falt i smak. - Jon Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg