CasterAnd Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Har et frustrerende problem med en AMD-maskin: Solid rød DRAM-LED på boot, og jeg kommer ikke en gang til POST. Null bilde på skjerm. HK: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0CPU: AMD FX-8350 Black EditionRAM testet med: Corsair Vengeance, HyperX Fury, Corsair Vengeance (annen batch), osv. Så langt har jeg prøvd:- Resette CMOS- Prøve med ulike rambrikker (Prøvd 7 forskjellige i ulike slots)- Prøvd med andre strømforsyninger- Reseatet CPU og CPU-kjøleren- Reseatet hele hovedkortet- Kjørt MemOK via HK mellom hvert ram-bytte, fortsatt rød LED Jeg får intet lydsignal fra lydgiveren jeg har koblet til. Forslag? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Har hovedkortet en bios versjon som støtter fx-8350. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 Har hovedkortet en bios versjon som støtter fx-8350. Det har fungert strålende tidligere, så vil nå anta det ja. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Har du prøvd med kun hk, ram, cpu. dvs ikke tilkoblet HDD/SDD? Prøvd med annet skjermkort? Hvis fortsatt samme feil så tyder det jo veldig på defekt hk, evt cpu. Hk er vel mer feilutsatt enn cpu, så jeg ville satt pengene mine på det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Har et frustrerende problem med en AMD-maskin: Solid rød DRAM-LED på boot, og jeg kommer ikke en gang til POST. Null bilde på skjerm. Og du hadde ikke gjort noe hardware messig føre dette skjedde. Tenkte på ting som : bytte minnemoduler , av og på med cpu og kjøler , støvsuging etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå