Elvis Plesly Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Hei! Jeg lurte på om noen hadde noen tips og/eller oppskrifter til god, mettende mat som inneholder litt mindre kalorier enn det vanlige? Jeg trener, og vil gjerne starte å kutte litt på kaloriene for å gå litt i underskudd For øyeblikket får jeg ca 3200-3600kcal per dag, men tenker å kutte først ned til 3000, så mindre 100/200 per uke, og bli på rundt 2400-2500 fast i en stund. Jeg har hørt at bønner med en type saus med ris er godt, mettende og ikke har meget med kalorier? Har noen flere tips eller oppskrifter? Kunne noen også bekrefte det med bønner og ris? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Bønner og ris sammen gir en fin proteinkvalitet og kan godt brukes. Bruk helst naturris og ikke polert ris, da går du glipp av mange næringsstoffer. Har lagt ut en oppskrift her til en suppe som er litt futt i. hvis du ikke liker ting for hot er det bare å roe ned på en del av de sterke krydderene. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1644978&p=22243881 Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Så du tenker å blande suppen din, ris og bønner? Tenker du det ville blitt godt? Og det finnes flere typer bønner, hvilken er de "beste"? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Bruker ikke så mye bønner siden det tar lang tid å koke, så det går mest i linser, men du får jo kjøpt ferdigkokte bønner også. Det er lurt å spise variert, så kjøp gjerne litt forskjellig. Alle har sin næringsmessig profil. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Hehe... hva er linser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå