Enceladus Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 (endret) Skal Flashe Bios: Følger poppskriften her: http://www.asus.com/microsite/2014/MB/New_4th_gen_Intel_processor_compatibility/ Nåværende Bios versjon er: 2.10.1208 Men jeg sitter fast. På steg 2 står følgende: Download the “BIOS Renamer for USB BIOS Flashback and Crashfree BIOS 2” tool, which you’ll find in the “BIOS-Utilities” section of your motherboard’s Support page. Save the unzipped BIOS (.CAP) file and BIOS Renamer to the top-level (root) folder on the USB storage device and follow the steps that indicated on support site to complete the renaming processes. Er det slik den skal ligge på USB stikken? Bør jeg ikke oppdatere til 1603 som er den aller nyeste enn 1505 som nå ligger på USB stikken som vist på bildet? Og hvor er "Bios Renamer" som er nevnt i tesksten? Lastet ned bios herfra: http://www.asus.com/Motherboards/MAXIMUS_VI_GENE/HelpDesk_Download/ Dette var forvirrende Endret 19. april 2015 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Ah leste feil. Pakke ut filene og så legge på USBen. Men jeg er fortsatt like langt.. Noen som kan si om dette ser riktig ut? Kan jeg nå gjøre følgende med denne USB stikken og dens innhold? Plug the USB storage device into the motherboard’s USB BIOS Flashback port. Now press and hold USB BIOS Flashback button/ROG Connect button/onboard BIOS FLBK/Reset button for three seconds until the LED begins to blink, then release. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 (endret) ok. Jeg fant Bios Renamer. La den i samme mappen som .CAP filen startet "BRenamerl" filen og ingenting skjer. Hva nå? Er USBen nå klar til å brukes? Her er prosdyren til Bios Renamer filen: Bios Renamer for USB BIOS Flashback and Crashfree BIOS 21.Put Bios file and Bios renamer in same folder2.Execute the Utility3.Use new Bios file for USB BIOS Flashback. Denne var litt oppklarende: http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/ Føler meg mer sikker på at jeg har gjort riktig. Endret 19. april 2015 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Forsøkte å flashe bios som anvist på bildet over. Holdt knappen inne i 3 sekunder til den begynte å blinke. Når blinkingen stoppet etter noen minutter. Sjekket jeg bios og fortsatt samme versjon. Ingen forandring. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Du har kjørt Renameren korrekt, den er lynkjapp så derfor ser du ikke at det skjer noe, men den har renamet filen din til M6G.CAP som er det korrekte. Hvor ser du at du har den bios versjonen du nevner, "2.10.1208". Jeg finner ingen versjoner med det nummeret på Asus sine sider. Er du sikker på at du ser riktig og at du ikke har fått inn versjonen du har prøvd på, nemlig 1603? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 20. april 2015 Forfatter Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Takk for svar Bilde fra BIOS:Versjon 2.10.1208Noen ideer til hva jeg kan gjøre nå? Endret 20. april 2015 av Enceladus Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Er du absolutt sikker på at det er din biosversjon? Finner du noen andre plasser hvor det står noe om biosversjon? Vanligvis så tror jeg ikke biosversjon står for seg selv helt nede på den måten, men skal ikke si det alt for sikkert. Edit: Hva står det inne på "Main" taben? Endret 20. april 2015 av SteinarN 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 20. april 2015 Forfatter Del Skrevet 20. april 2015 Du har helt rett! Den har oppdatert seg til nyeste versjon 1603 Det forklarer kanskje hvorfor jeg ikke fikk blåskjerm igår etter en runde med GTA V slik problemet har vært i et års tid. Håper denne bios oppdateringen har fikset de problemene nå. Takker så mye for hjelp! :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå