dingenogdubben Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Bilen må skifte farge, men jeg blir ikke helt klok på hva som er best. Jeg har undersøkt priser og det er mulig å få bilen lakkert (hvis man kutter litt hjørner) for prisen av en hel-foliering. Hvilken fordeler og ulemper snakker vi om? Jeg kan egentlig litt for lite om bil til å ta denne avgjørelsen. Det eneste er at lakkeringsjobben vil være halvveis. Det vil si at lys, dørhåndtak og speil osv blir teipet fremfor demontert. Og kun det som faktisk er synlig blir lakkert, ikke under panseret og dørkarmer osv. Hvor dumt er det å få gjort en slik jobb på en bil? Bilen koster 100.000, og tanken er at vi skal eie bilen til den kondemneres. Bilen er eid av et firma. Hel-foliering er et like godt alternativ, lakken som er på bilen nå er fin, selv om bilen er gammel. Hvordan er det med vedlikehold av en bil som er hel-foliert, er det problematisk? Bilen er generelt lite brukt, så folien skal holde lenge. Jeg blir ikke klok på hva som er best. Hva sier dere folkens? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Jeg ville foliert bilen. Det vil bevare lakken og om/når folien fjernes, vil det ikke være spor av en half assed lakkeringsjobb, som igjen vil gjøre det lettere å få solgt bilen. edit: og der leste jeg at bilen ikke skal selges videre. Jaja. Endret 20. april 2015 av johanf Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Folien kan også enkelt byttes om du vil bytte farge igjen Har en kompis her i Trondheim som er i etableringsfasen, han skal holde på med foliering. Han viste meg en del tøffe ting, folie med matt metallic-effekt, børstet-effekt osv. Han har foliert hele bilen sin i tillegg til litt av interiøret, jeg syntes det så veldig bra ut. I tillegg hadde han forseglet endene på folien så den skulle holde lenge. Fikk nesten lyst til å prøve det selv Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Hvor mye koster hel foliering av bil? Lenke til kommentar
dingenogdubben Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Det koster 25000 for en lang varebil. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Det koster 25000 for en lang varebil. oh lord De tar seg godt, drøm om strøken bil skjer nok ikkje Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Det er vel 10k lavere pris for en normal sedan. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Det er vel 10k lavere pris for en normal sedan. Har tilstanden på lakken noe å seie? Har ein bil der lakken ikkje er spessielt pen og det er delvis rust nokon steder. Regner med rust må tas, lakkeres over og så folieres men man treng gjerne ikkje være like nøye med lakkinga siden man driter i hvordan utsende blir? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hva med plastidip i stedet? Kan det kanskje være ett alternativ? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 20k er mye mindre enn de tar for å lakkere bilen, men så varer lakken mye lengre også da Folie er vel rundt 10 år med god behandling Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Hva med plastidip i stedet? Kan det kanskje være ett alternativ? Plastdip kan vel også legges selv? Lenke til kommentar
dingenogdubben Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 Vi skal ha reklame folie oppå helfolieringen igjen, det går vel ikke med plastidip? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Bengalack med rull, billigere kan en knapt få det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå