MrCusNT Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Hei. I mange PC spill har jeg både dårlig textures og litt "pikselert" i distansen. Ett annet ord for det er "blokkete". For eksempel på trær er det små mellomrom på kvister for eksempel, men når jeg kommer nærmere blir det mer "helt". Dette ser jeg i det siste også på GTA V og jeg får ikke fikset det. Her er specsa mine: i5 4670k, Overklokket til 4.4 ghz GTX 770 Benq 24" LED GL2450HE 8 GB RAM Jeg kjører alt må maks utenat MXAA som er skrudd av og alt på advanced settings er skrudd av. Jeg vil bli kvitt dette problemet. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Kan du ta ett bilde å legge ut? Vanskelig å si så mye, uten å få se hvordan det faktisk ser ut. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Høres ut som motion blir. Blir kalt depth of field i gta v. Noe dritt er det hvertfall så bare skru det av uansett Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Kan du ta ett bilde å legge ut? Vanskelig å si så mye, uten å få se hvordan det faktisk ser ut. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Høres ut som motion blir. Blir kalt depth of field i gta v. Noe dritt er det hvertfall så bare skru det av uansett Motion blur og DOF er to helt forskjellige ting. Du kan se om du kan skru av "depth of field", eller du kan prøve å øke "anti aliasing" og/eller "anisotropic filtering". Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Høres ut som motion blir. Blir kalt depth of field i gta v. Noe dritt er det hvertfall så bare skru det av uansett Motion blur og DOF er to helt forskjellige ting. Du kan se om du kan skru av "depth of field", eller du kan prøve å øke "anti aliasing" og/eller "anisotropic filtering". Anti Aliasing så ut til å funke, men det spiser gpuen min. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Det er ulempen med AA. Du kan også sjekke at du har satt korrekt oppløsning i forhold til skjermen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 AF er jo det som gjør bildekvaliteten på avstand bedre... Anisotropic Filtering Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 AF er jo det som gjør bildekvaliteten på avstand bedre... Anisotropic Filtering Den så mer pikselert ut en dårlig kvalitet på avstand mente jeg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 "Negative LOD bias" kan også forårsake pixellering/"blokking" i distansen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå