Grisegutt Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Altså s-ata disken har et os på seg, men hvordan kobler eg då en IDE disk som slave? Den må jo stå på en IDE slot for seg sjøl, mens s-ata disken på S slotten (haha, ka kaller man den da ) Uansett, eg kobler den gamle disken som ikke er en s-ata til en vanlig IDE slot. Må den stå på slave eller hva? Må eg stille no i BIOS for at de skal kunne samarbeide eller at win xp skal finne den i hele tatt? TAkker masse for svar. Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det er ikke noe i veien for å ha den gamle ide disken som master sammen med s-ata disken. Bare pass på at maskina booter fra s-ata disken. (noe i bios med enable s-ata, og s-ata first) Lenke til kommentar
F4en Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Med S(eriell)-ATA teller ikke lenger master/slave problematikken iom. at du bare har et device per bus. Dvs. at P(aralell)-ATA disken (Eller IDE om du vil) skal stå på master (eller cable select, dog det er ikke å anbefale) hvis den står alene på bussen. Hvis du derimot har en CD-ROM eller et annet device på IDE bussen allerede må du jo selvfølgelig ta hensyn til om den står som master eller slave... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå