Gå til innhold

[Løst] Hvilket 970-kort skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt og installert Gainward Geforce GTX 970 4GB, til fordel for mitt gamle MSI GeForce GTX 770 2GB. Men det nye kortet skal ut igjen asap, for det støyer noe sinnsykt! Vet ikke om jeg har fått et "mandagsprodukt" eller om det er "èn-vifte-designet" som gjør det slik. Men det skal uansett byttes i noe helt annet.

Jeg skal altså ha et nytt 970-kort. Ønsker selvsagt best mulig kort (gode specs, lite støy), for så lite penger som mulig. Jeg står i utgangspunktet med følgende tre alternativer:

- ASUS GeForce BLACK GTX 970 4GB - 3.149,- (Førpris 3.749,-)
- EVGA GeForce GTX 970 4GB - 3.499,-
- ASUS GeForce STRIX GTX 970 4GB - 3.990,-

På grunn av pris, heller jeg naturlig nok mest mot BLACK-kortet til ASUS. Er det et greit kort, eller bør jeg styre unna det av eller annen grunn? Ser at det har mindre vifter enn de to andre, så det genererer kanskje mer støy...

Tilbudet på BLACK-kortet går ut i dag (søndag), så raske svar settes stor pris på! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De billigste kortene har en del hyling fra komponenter, så det black edition kortet er nok det beste valget.

 

Vennligst dokumenter denne påstanden ;)

 

Særlig når man like sansynlig får "coilwhine" av alle 970 modeller og merker.

 

Forskjellige strømforsyninger kan også ha en innvirkning på "coilwhine" :)

Lenke til kommentar

Fikk mitt nye ASUS GeForce GTX 970 Black i dag. Veldig fornøyd med støynivået. Kan ikke høre det, selv under spilling. :)

Men generelt sett er jeg litt skuffet over 970-kortene jeg nå har testet. Hvis jeg setter nye GTA til å bruke f.eks. 3500 mb av videominnet, så synker FPS'en skikkelig. Da har jeg 20-40 FPS. Nå har jeg satt GTA til å bruke 2800 mb av videominnet, og da har jeg 55-60 fps.
 

yOPJstC.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...