Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Koble ny AirPort Time Capsule med gammel (flat) Time Capsule

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger ekstra lagringsplass for mine nye filer så jeg anskaffet i dag den nye "high tower" AirPort Time Capsule (2TB) som jeg ønsket å koble til min gamle "flat" Time Capsule (også 2TB). Planen min er å ha en total 4 TB lagringsplass med disse to Time Capsule enhetene - med tilgang av mine gamle filene som er lagret i min gamle flat Time Capsule, og å fylle opp den nye "high tower" AirPort Time Capsule med nye filer. Jeg har eget navn på "min gamle fil harddisk" på min gamle flat TC, og gitt min MacBook et nytt navn, så det vil ikke være i konflikt med noe, og for å klart skille de to navnene.

Er min visjon-plan å ha en to enhet lagringsplass gjennomførbart?

Videre jeg trenger å vite hvordan du setter det opp dette i form av tilkobling og innstillinger ....

Det jeg først gjorde var å la min gamle (flate) Time Capsule være tilkoblet slik den har vært - og bare prøve å koble den nye (high tower) Time Capsule. Det fungerte ikke på første forsøk... Så jeg google og søkte på forskjellige steder, uten hell, bortsett fra en video på YouTube der en fyr gjorde den motsatte oppsettet av hva jeg hadde prøvd: Han frakoblet den gamle flate TC og satte opp den nye AirPort TC med kabel internett modemet til det høye tårnet Time Capsule (3TB) først (gjennom "sol" WAN-tilkobling), og deretter koble til strømkabelen. Deretter brukte han LAN til LAN komblingene mellom den nye AirPort TC med den gamle flate TC, og deretter koblet jeg til strømmen til den gamle flat Time Capsule (2TB).

post-65409-0-66046100-1429434121.jpg

Er det noen her inne som har erfaring med å bruke to Time Capsules, og har kobblet dem opp ?

post-65409-0-66046100-1429434121_thumb.jpg

Endret av GungFu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut av det selv - med litt hjelp fra en i Apple Support Communities forumet, samt en hyggelig fyr på Apple verkstedet i Oslo.

Det går altså ann å koble de to Time Capsulene. Dette gjør du i noe som heter "utvided nettverk" - dvs. koble de to via LAN-WAN portene med nettverksledning (ethernet). Det er greit å vite om "factory reset" på TC om en feiler, men det var koblingen mellom de to jeg satt fast med. Resten går som en drøm - også for en ikke-så-veldig-teknisk person som meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...