Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frakte bil fra USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir en totalpris på rundt 1,4 millioner, hvorav 860.000 er avgifter. Det er en brukt Porsche 911 bare i avgifter.

Angående frakt så er det mellom 7000-15000kr, trolig i det litt høyere når du har en så tung bil.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Akkurat den bilen ville jeg kjøpt i Norge,hvis du ikke trenger mer enn to seter da er det best å kjøpe en som er registrert som varebil og så montere seter en senere anledning.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er en GL 450 og en GL 450 CDI biler med ulike motorer.

GL 450 er å foretrekke fremfor GL 450 CDI!

GL 450 har en bensindrevet V8 på 4,7 liter, 367 hk og 550Nm..

Når det er sagt, å ta inn en bil fra USA er trolig ikke plagsomt lurt.

Det er sannsynlig at den må registreres på egne vilkår (§1-15), noe som påvirker muligheten til å gjøre endringer på bilen senere (eksempelvis er det da ikke lov å bytte til andre felger, lakkere i annen farge eller liknende)

Avgiftene må uansett betales, og de utgjør en svært stor sum i forhold til bilens kjøpspris.

Bilen må muligens bygges om noe med tanke på blinklys mm.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil vel tro at det er mer å tjene på å importere fra et Europeisk land? Også så mye mindre som må endres med bilen også hvis den kjøpes i Europa enn i USA. Avgiftene på diesel er høyere enn på bensin også, men om du skal trekke henger osv og bruke den som arbeidsbil blir en bensinmotor litt surr, og muligens vanskelig å kvitte seg med. De få som eventuelt kjøper en GL med bensinmotor I norge vil jeg tro flesker til med GL63 likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil vel tro at det er mer å tjene på å importere fra et Europeisk land? Også så mye mindre som må endres med bilen også hvis den kjøpes i Europa enn i USA. Avgiftene på diesel er høyere enn på bensin også, men om du skal trekke henger osv og bruke den som arbeidsbil blir en bensinmotor litt surr, og muligens vanskelig å kvitte seg med. De få som eventuelt kjøper en GL med bensinmotor I norge vil jeg tro flesker til med GL63 likevel.

I dette tilfellet er det nok mer lønnsomt å hente bilen fra et europisk land ja.

Hva gjelder det du skriver om at bensinmotor blir surr om man skal trekke henger og bruke den som arbeidsbil er dette det reneste vås, enkelt og greit.

Det funker utmerket å trekke tilhenger med bensinmotor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...