Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating over lang tid. When to take it to the next level?

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å date nå, og vi chatta i omtrent 1måned, så har vi møttes 2 ganger etter dette.

Til sammen altså 1måned chat, 2 dates(en ukes mellomrom), og en del tekstmeldinger den siste uka.

Jeg prøver å se etter noen "signaler" eller hint, men selv på siste date virker hun veldig reservert.

Det har blitt en hadeklem, og etter mye jobbing fra min side, litt kort håndholding(uten at hun virka veldig keen på det). Samtidig takker hun fortsatt ja til å møtes igjen, med 1-2 ukers mellomrom mellom hver date.

Er dette normalt? Jeg må si jeg blir litt "confused" mht. hva hun egentlig føler for meg.

Hvor lenge bør jeg date slik?

Jeg har snakka med en del jenter(flere utenlandske) jeg kjenner om dette, og de sier jeg iallefall bør date 3 måneder før jeg prøver å kysse eller noe slikt, og minst 2 måneder før jeg prøver å ha noe fysisk kontakt. Men jeg mistenker sterkt at det her er som alltid, at jenter sier en ting og mener noe annet. Jeg er nesten 100% sikker på at disse jentene jeg kjenner i virkeligheten ville blitt "bored" og friendzona en kar som dater dem i 3 måneder uten fysisk kontakt.

Derfor spør jeg om deres erfaringer her, spesielt menn!

Anonymous poster hash: 3c6d2...75b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er hun norsk?

Tror det å date i 3 måneder før noe annet enn håndholding er rimelig fremmed for nesten hvem som helst av norsk ungdom.

Hva slags tone har dere når dere snakker sammen? Er det vennskapelig, eller snakker dere om - i mangel av bedre ord - kjæresteting?

Lenke til kommentar

Er hun norsk?

Tror det å date i 3 måneder før noe annet enn håndholding er rimelig fremmed for nesten hvem som helst av norsk ungdom.

Hva slags tone har dere når dere snakker sammen? Er det vennskapelig, eller snakker dere om - i mangel av bedre ord - kjæresteting?

Hun er ikke etnisk norsk, men født og vokst opp i Norge og veldig integrert. Merker ikke noe til noe annet enn hudfargen hennes. Ateist og ingen religion.

Det er en blanding av vennskapelig og "kjæresteting".

Lenke til kommentar

Synes du har datet kjempelenge uten noe "action". Alt er selvfølgelig helt individuelt. Jeg vet at jeg ikke er så toldmodig som deg og kan kjøre et sånt "long-game".

At hun ikke var komfortabel med å holde hender kan jo indikere på at hun er ukomfortabel med akkurat det å holde hender, eller det å holde hender public. Det er ikke noe du må tenke for mye på. Selv hater jeg å holde hender (men jeg er gutt), og jeg tipper det samme kan gjelde for mange jenter. Ergo så kan det godt hende hun er klar til å ri pikken av deg.

Lenke til kommentar

Synes du har datet kjempelenge uten noe "action". Alt er selvfølgelig helt individuelt. Jeg vet at jeg ikke er så toldmodig som deg og kan kjøre et sånt "long-game".

At hun ikke var komfortabel med å holde hender kan jo indikere på at hun er ukomfortabel med akkurat det å holde hender, eller det å holde hender public. Det er ikke noe du må tenke for mye på. Selv hater jeg å holde hender (men jeg er gutt), og jeg tipper det samme kan gjelde for mange jenter. Ergo så kan det godt hende hun er klar til å ri pikken av deg.

Det er ikke så viktig om hun er klar "til å ri pikken av meg"  :rofl: 

Synes egentlig det er fint med jenter som ikke har sex etter 2 dates og 20 partnere før de blir ferdig med universitetet.

Men jeg ville satt pris på vite hva hun egentlig føler. Hun bruker ofte flere timer på å svare på en sms. Siste SMS brukte hun 1 dag å svare på. Så må går rundt i 2 uker(neste date hun foreslo) og lure på hva hun egentlig driver med :hm:  det er tortur

Lenke til kommentar

Trikset er å bare spørre henne om hun har de samme følelsene som deg.

Det er ikke uvanlig å date en stund før det blir noe mer heller, det er heller det at for noen her inne på dette forumet har heller spesielle meninger og erfaringer.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig å date en stund før det blir noe mer heller, det er heller det at for noen her inne på dette forumet har heller spesielle meninger og erfaringer.

Jeg har vurdert det. Men veldig mange vil vel si at å legge ut om det, og spesielt å tvinge frem et svar på det spørsmålet, er "too soon", at man tar vekk romansen og blablabla.

Lenke til kommentar

Å date en måned er vel også strengt tatt "en stund" er det ikke? Man burde ha kunnet dekke de mest grunnleggende spørsmålene innen da.

Lenke til kommentar

Stress ned. Jenter bruker ofte litt lenger tid på å utvikle følelser enn det menn gjør. Og en måned er ikke fryktelig lenge når dere bare har hatt to dates.

Og gå for kysset neste gang. Det verste som skjer er at du blir avvist, da får du i det minste en avklaring. Fortsetter du som nå kan jeg garantere deg at du blir friendzona. At hun ikke vil holde hender kan godt være fordi hun føler ting virker veldig seriøst..

Lenke til kommentar

Å date en måned er vel også strengt tatt "en stund" er det ikke? Man burde ha kunnet dekke de mest grunnleggende spørsmålene innen da.

Det kommer helt ann på jenten. Jeg har opplevd å være i date-fasen i seks måneder, og jeg har opplevd å være i date-fasen i to dager. Om det er for tidlig å spørre om hvilke typer følelser hun har må du nesten kjenne deg frem til selv. Det er ingen som ber deg om å "mase", slik du putter det. Det går helt fint ann å spørre om slikt helt avslappet.

Lenke til kommentar

Stress ned. Jenter bruker ofte litt lenger tid på å utvikle følelser enn det menn gjør. Og en måned er ikke fryktelig lenge når dere bare har hatt to dates.

Og gå for kysset neste gang. Det verste som skjer er at du blir avvist, da får du i det minste en avklaring. Fortsetter du som nå kan jeg garantere deg at du blir friendzona. At hun ikke vil holde hender kan godt være fordi hun føler ting virker veldig seriøst..

Ja det er nettopp dette jeg er redd for. Men du ser selvmotsigelsen i det du sier?

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på jenten. Jeg har opplevd å være i date-fasen i seks måneder, og jeg har opplevd å være i date-fasen i to dager. Om det er for tidlig å spørre om hvilke typer følelser hun har må du nesten kjenne deg frem til selv. Det er ingen som ber deg om å "mase", slik du putter det. Det går helt fint ann å spørre om slikt helt avslappet.

Du synes ikke det er litt brutalt å gå rundt i et halvt år uten å vite om dama er interessert eller hva hun egentlig vil ha? Ved mindre du kanskje liker litt uforpliktende forhold?

Lenke til kommentar

Ja det er nettopp dette jeg er redd for. Men du ser selvmotsigelsen i det du sier?

Jeg ser at det kan virke irrasjonelt, men følelsesliv og dating er jo ikke akkurat det mest rasjonelle aspektet ved det å være menneske..men for å avklare hva jeg mener: jeg tror en del ser på det å holde hender i offentligheten som ett signal på at "vi er sammen", mens de har få problemer med å vise at de er tiltrukket i det private.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det kan virke irrasjonelt, men følelsesliv og dating er jo ikke akkurat det mest rasjonelle aspektet ved det å være menneske..men for å avklare hva jeg mener: jeg tror en del ser på det å holde hender i offentligheten som ett signal på at "vi er sammen", mens de har få problemer med å vise at de er tiltrukket i det private.

Sånn sett ja. Jeg tenkte mer på "holde hender" som i litt fysisk kontakt når vi var på kino, eller satt og prata sammen etterpå, en oppvarming til kysset kanskje. Men hun virket egentlig for reservert for noen av delene.

At det går alt mellom 8 og 24 timer for hver gang hun svarer på en sms og at hun først ville møtes om 2 uker gjør det ikke lettere for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har flere som nærmest står i kø, som jeg på kanskje naivt ærlig vis har forklart at jeg har begynt å date og helst ikke vil se flere på en gang.

Jeg forventer ikke kyss på første eller andre date, sex eller innflytting, men etter et par uker dating synes jeg iallefall det burde gå ann å få litt signaler om hvor det går hen, eller i det minste at man tar seg tid til å svare på meldinger, eller å kunne sette av tid til dates litt oftere enn om 2 uker.

Et alternativ er jo rett og slett å la henne gå.

Lenke til kommentar

Hadde det vært meg hadde jeg jo sagt noe sånt til henne også. Som du sier, det er flere fisk i havet, og poenget med dating er jo ikke å "få noen til å like deg", det er jo å finne noen man trives sammen med..

Gjorde det. Var nok en god avgjørelse.

Man vet jo aldri hva som ville kommet ut av den siste daten men bare la kortene på bordet.

Hun sa jeg var veldig snill og hyggelig og storkoste seg på date, men satt igjen med vennskapsfølelse etter både date 1 og 2, og at det var grunnen til at hun gav meg lite å jobbe med.

Sånn er det å være nice guy...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...