Hvaheterdu Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Heisann. Byttet dekk på bilen og en ting forundret meg. På venstre side så står det MO og piler som peker fremover, altså den retningen hjulet går når jeg kjører fremover. På høyre side så står det MO og piler som peker bakover, altså den retningen hjulet går når jeg rygger. Uansett hvordan jeg ser på det så får jeg søren meg ikke til at MO og pilene står fremover slik at alle pilene peker i den retningen bilen går når jeg kjører fremover. Jeg mener at de på høyre side er satt feil, men jeg får det søre meg ikke til å bli riktig. Når jeg snakker om sidene så står jeg bak bilen og ser på bilen bakfra. Er det jeg som tror noe er galt? Er egentlig alt riktig satt på? Aldri lagt merke til dette før Takk for svar. Endret 18. april 2015 av Hvaheterdu Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Dekkene du har på høyre side av bilen må snus på felgen. (Å snu hele hjulet slik at nåværende innside kommer ut funker dessverre dårlig...) Endret 18. april 2015 av Inge Rognmo 2 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 MO har vel ikke noe med rulleretning å gjøre? Hvilket dekkmerke og modell er dette? Lenke til kommentar
Hvaheterdu Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 En B-klasse 180CDI 2014 mener jeg det er. Usikker på 2013 eller 2014. MO antar jeg er motion også pillene som indikerer rulleretning. Hva mener du med at felgen må snus? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Hva mener du med at felgen må snus? Dekk må snus på felgen Har du sjekket bak også? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 MO antar jeg er motion også pillene som indikerer rulleretning. MO står for "Mercedes Original". Pilen kan være rulleretning, men du har ikke svart på hvilket dekkmerke og modell (altså dekkmodell) det dreier seg om. Jeg spurte ikke etter bilmodell. Lenke til kommentar
Hvaheterdu Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Åja, ok. Da får jeg se på det imorgen Lenke til kommentar
Hvaheterdu Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Snakket en venn av en venn jeg har som jobber på mercedes. Er vist ikke rulleretning på hjulene, men han sa at det kunne være greit å snu felgen på de på høyre side som sagt over. Skal få det gjort til uka. Takk for hjelpen her! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Symmetriske dekk er gjerne merket med "inside" og skal ikke snus på felgen slik at "inside" merket kommer ut. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå