Quohnoosu-a Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Hei! Har takket ja til et tilbud fra Canal Digital som gir meg internett og TV over fiber. Er inne og kikker litt på sidene deres. Hvis jeg ikke ser helt galt så går TV delen over coax kabel internt og ikke TP. Stemmer dette? Jeg har bare TP kabler strekt rundt i huset fra teknisk rom. Endret 18. april 2015 av Quohnoosu-a Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Ja slik jeg har vært borti så er det Coax: https://kabel.canaldigital.no/Kundeservice/Hjelp-og-stotte/Koble-riktig/Fiberkontakt/ Hvis du tenker på dekoderen som kun bruker TP kabel: http://www.tek.no/artikler/her-er-canal-digitals-nye-dekoder/109764 Men du må vel uansett ha dekoderen over. Endret 18. april 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Jeg har fiber fra Canal Digital. Det stemmer som sies over her. TV signalene innad går over coax. Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Det finnes forresten TP <> coax convertere der ute. Bare pass på at det er tv coax, og ikke den gamle coax nettverks saken. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Finnes det i det hele tatt noe gammelt coax nettverksutstyr å få kjøpt utenom brukt markedet for klenodier? Jeg trodde de var like utdødd om ikke mer utdødd enn de gamle hubbene! Lenke til kommentar
Quohnoosu-a Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Det som er tingen er at om jeg takker nei til tilbudet mister jeg fiberforbindelsen 1/1-16 og frem til de åpner nettet for andre aktører neste sommer. Må ha TV og internett sammen. Jeg får alt utstyr, installasjon og tuner gratis. Syntes det er rart at de skal blande coax inn i disse tider. Over til neste spørsmål. Ser jeg må bruke en coax som er trippelskjermet. Men sliter med å få den gjennom eksisterende rør. Man får kjøpt coaxkabel som er 4mm i diameter til bruk i digitale anlegg. Men den er bare dobbeltskjermet. Vil det fungere? Strekket er på 8 meter. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Snakk med firmaet som gjør installasjonene for CD. Jeg vet at de bruker mini-coax, men husker ikke noen flere detaljer om kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå