Tullballj Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Fikk meg ny bil 28.03. Siden det var påske fikk jeg levert den med vinterhjul. Fikk lagt om til sommerhjul nå på mandag. Bilforhandleren hadde avtale med en dekkforhandler så slapp å betale for å skifte til sommerhjulene. Dekkforhandleren hadde dekkene lliggende så jeg bare svippet innom og bestilte time. Når jeg fikk ut hjulene var de skitne selv om de aldr har vært brukt før. Kanskje det er pga transporten til Norge? Uansett vasket jeg bilen i dag lørdag og oppdaget at spesielt en av felgene hadde en del riper. Så på de andre 3 hjulene og også de hadde antydninger, men ikke like mye som den ene felgen. Spørsmålet er hva kan jeg gjøre og bør jeg ta kontakt med forhanderen?Jeg har bare kjørt under 200 km med sommerhjulene og har ikke vært borti noe med hjulene. Bilde av ripene på den ene felgen. Ser det bedre i virkeligheten enn på bildet. Endret 18. april 2015 av Tullballj Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Det der kan du sikkert polere bort. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Vet ikke jeg, er ikke ekspert på polering men forsøkte lett med litt polering og fikk det ikke bort. Men det er vel ikke min jobb? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 update: Tok på litt dyrere og tykkere voks nå. Den hjalp mer. Kan ikke se merkene på avstand mer. Må nå lete for å finne de igjen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Hva slags polering er det vi snakker om her? Jeg tenker at du buffer det ut med poleringsmaskin og poleringsvoks for metall.Det er vel bare clearcoaten som er skrapet? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 turtlewax til bil. Brukte bare svamp og poleringsduk nå. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 kan se ut som det bare er klarlakken ja. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Du må rubbe det, ellers så bare "fyller" du ripene med voks. Du kan jo klage, men forhandler vil nok antageligvis gjøre det samme, dvs. rubbe felgene til ripene er borte. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Voksing != Polering Hver gang jeg kommer til en besninstasjon og skal ha bilvask (har gammel bil) og de spør om jeg skal ha poleringsvask, spør jeg om de kommer ut og polerer bilen manuelt før det legges på voks. Det er på tide folk begynner å bruke ordene riktig. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Vasket vinteehjulene mine i dag. De har bare gått 1500 km. Oppdaget at flere av felgene hadde små hakk på innsiden. De fleste var mer små bulker som så vidt var synlig på størrelse med et fyrstikk hode, men noen steder var det også sår i lakken. Kan dette være etter omleggings maskin eller etter hard håndtering av felgene? Er det innafor hva jeg kan akseptere hvis det ikke er min feil? Endret 21. april 2015 av Tullballj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå