Nikkor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Telenor er stabilt og greit! Men alt for dyrt! Koster nesten 5kr i min og ringe med kontantkort Synd for at de har den 1GB grensen! Vi velger det selv! Men når du ser hvor mye billigere det er andre steder... Fikk nettopp telefon fra de... Om gratis MP3 spiller og noe leksikon greier...,visst jeg forlengte bindingstiden til 1 år til... Sa ja til det..pga Mp3 spilleren Selv om jeg noen ganger bruker 1Gb på en dag... Også må de slutte med og holde teknologien tilbake! I Danmark har nesten 100% av befolkingen tillgang til ADSL... Vet at DK er flatt og uten fjell... Men det kunne vært mange fler som kunne hatt det, hadde Telenor startet tidligere... Ngt startet før Telenor med og tilby Adsl selv om Telenor hadde oppgradert nettet og kunne lansere det Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 telenor er i samme liga som tobakksindustrien. jeg håper www.tobakkdreper.no mekker telenorspill snart. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 lol...søte ja... det jeg synes er rart, er at de ikke har deltatt mer i priskrigen...jeg betaler jo 450,- i mnd. for en 704/128...med 10gig i mdn. ...hvorfor ?? får vondt i hodet hver gang jeg tenkler på jeg har gjort... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Har internett med telenor avidi, og ingenting å klage over... Stabilt. Telenor Mobil kunde er jeg også...Ingen prblemer med det heller. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 hehe... ringte supporttelefonen til telenor ang adsl utbygging. "Der traff æ ho isaksen, og ho koinne ikkje fortæll mæ nå'n ting".... *bombe* tenkte jeg da. Du kan få vite mye om ADSL-utbyggingen bare du vet hvem du skal ringe. Lenke til kommentar
Kakemann Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Litt blandede følelser egentlig. Og nå skal jeg prøve å ta dette i pedagogisk riktig rekkefølge. :-) Det jeg har av Telenors tjenester er ADSL og hjemmetelefon. Først det negative... Det første er jo 1GB grensen på ADSL. Huff. Det holder forsåvidt til "normal" bruk, men det irriterer selvsagt å ha det hengende over seg den dagen jeg bestemmer meg for å laste ned litt ekstra. Kunne godt vært f.eks. 5GB. Nummer to er uthastigheten - 128k. Det går riktignok mer ned enn opp, men av og til skal man oppdatere websider, sende mail med vedlegg eller sende filer til venner på msn. DA blir dette et irritasjonsmoment. Så til smilene... Servicen har vært upåklagelig. Jeg har alltid kommet raskt igjennom på support/bestilling og fått den hjelpen og servicen jeg forventer. Folkene jeg har snakket med har vært både høflige og hyggelige, og det skal de ha honnør for. Med andre ord - tingene fungerer godt innenfor aksepterte rammer. Forøvrig hadde jeg heller ikke egen linje til hybelen da jeg bestilte ADSL, og det måtte strekkes ny kabel fra koblingsboksen. Om dette er nødvendig inngår det i etableringsavgiften for telefon. Siden jeg skulle ha både ADSL og telefon var det en klar fordel å også bestille ADSL fra Telenor. Begge deler ble levert samme dag - under en uke fra bestilling. Hva prisen på tjenester angår, så er det jo klart de utnytter sin overlegne markedsposisjon. Hvem med litt markedsteft ville vel ikke gjort det? Selvsagt kan man grynte så mye man vil over det, men jeg synes det blir feil å skylde på Telenor for det når det faktisk er staten sin skyld - noe vi har sett på flere områder. *host*SAS*host* Min konklusjon er at det finnes et par områder de helt klart kunne forbedret NÅ for å beholde kundemassen og fornøyde kunder - istedet for å vente til det blir kritisk nødvendig. Og det tror jeg det vil bli. Men det var noe jeg gikk inn i med åpne øyne, og de har holdt alt de har lovet - og da er det egentlig ikke noe å klage på... selv om jeg tillater meg å grynte litt og sette spørsmålstegn ved produkter og strategi. :-) Lenke til kommentar
pertm Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 kan ikke noe lage en Poll .. Liker du telenor ? Ja eller nei.. så ser vi hvor mange som liker de, og viser linken til telenor så skjønner de at det er på tide å kanskje gjøre noe forandringer som er til gode for brukerne.. Reultatet her ville jo vært omtrent gitt på forhånd hvis noen lagde en Poll... Er ikke sikker på at det hadde hatt noe å si Telenor er så store og treige at de sannsynligvis ville ignorert hele saken. Det vil jo være fra et relativt spesielt del av deres marked. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 I Danmark har nesten 100% av befolkingen tillgang til ADSL...Vet at DK er flatt og uten fjell... Men det kunne vært mange fler som kunne hatt det, hadde Telenor startet tidligere... Ngt startet før Telenor med og tilby Adsl selv om Telenor hadde oppgradert nettet og kunne lansere det Det er nok ikke at det er flatt som gjør damark greit og bygge ut, det er jo et bittelite land med mye folk. Og ADSL var ikke noe som solgte særlig bra i begynnelsen, faktisk så var det svært dårlig respons slik at TNN satte full stopp for utbyggingen en liten stund fordi ytterst få kjøpte det. Og hvorfor bygger ikke NGT ut mer hvis det er lønnsomt? Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Stjelehors bredbåndstilbud er helt elendig... skjønner ikke at de ikke går konkurs! Lenke til kommentar
zero_time Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Sier bare en ting: Måtte Telenor jævlene brenne! Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Personlig, så har jeg ikke noe imot Telenor. Jeg har Telenor ADSL (704/128 md 10gb cap), og har aldri opplevd andre problemer enn at linjen har vært nede i et par timer en to-tre ganger Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Bånn i bøtta. Uansett hva det gjelder ISDN, ADSL eller mobil er det upraktisk, dyrt og treigt. Eneste de skal ha ros(!) for er at de iallefall vet å sende regninger, der Netcom/Tiscali's fakturerings rutiner skulle være straffbare (trekker på autogiro OG gi meg regning og purringer i posten). Lenke til kommentar
Kakemann Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Litt bakgrunnsinformasjon Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det er nok ikke at det er flatt som gjør damark greit og bygge ut, det er jo et bittelite land med mye folk.Og ADSL var ikke noe som solgte særlig bra i begynnelsen, faktisk så var det svært dårlig respons slik at TNN satte full stopp for utbyggingen en liten stund fordi ytterst få kjøpte det.Og hvorfor bygger ikke NGT ut mer hvis det er lønnsomt? agvg: Ngt bruket faktisk nettet til Telenor dah! Eller var det før... Jah var alt for dyrt husker det kostet 707kr i måneden for 640/384 fra Ngt. Men sånn er det med all ny tekno....! Adsl er faktisk billigere i norge nå, enn i dk... Koster 349kr for 256/256 der nå Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hei! Dette er et veldig omdiskutert emne, og ofte kommer folk og sier "telenor suger" lignende ting, uten noen særlig god argumentasjon! Det syns jeg er sløvt. selv syns jeg Telenor er litt sleipe med markedsføring og spessielt ved den såkaldte "Nye Online ADSL". Har et slikt abbonement selv, mora mi ble lurt trill rundt av selgerene... Men du betaler jo for den gb grensa di...Du velger det jo selv, så du har ikke grunn til å klage... Telenor er ganske dominerende dog, VELDIG dominerende...akkuratt som Microsoft nesten Men det jeg syns er bra med Telenor er at de bygger linjer, de bygger og bygger ut linjer for ADSL til folket, det syns jeg er bra med de! Linja mi er ganske stabil også, har hatt den i nesten et år, og den har kun hvert nede 1 gang...Det syns jeg er godt Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 agvg: Ngt bruket faktisk nettet til Telenor dah!Eller var det før... NGT har stort sett byggd ut sentralene med eget utstyr, nå i den siste tiden har de videresolgt TNN sin ADSL-løsning i de områdene hvor de selv ikke har utstyr. Alle mener at man skal bygge ut ADSL over alt og at dette er TNN sin jobb, det står f.eks NGT fritt til og bygge ut over allt i dette landet men av en eller annen grunn så velger de og avstå..... Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har ALDRI hatt noen problemer med Telenor. Syns de er gode jeg. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Telenor har elendige linejer i forhold til pris. Korfor kan de ikke reklamere for sin 1GB i mnd'n dritt? ADSL selskaper ødlegger for oss P2P folk som får nedsig når vi skal laste ned familie filmer og merker at det ikke går fortere enn 15KB sec. : @ wabby NGT Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Har kun positive erfaringer med Telenor. Har ADSL- abonnementet fra tidligere år, altså uten bruksbegrensninger. Det har alltid fungert stabilt, og med den hastighet jeg opprinnelig bestilte (litt over faktisk). Har hatt særdeles lite nedetid, bortsett fra de få gangene de har hatt kabelbrudd i Nordsjøen og slikt..... Supporten deres har jeg brukt 2 ganger, og har da brukt online chatte- funksjonen. Der har jeg kun møtt oppegående folk, og responsen har vært rask og effektiv, og veiledningene har vært upåklagelig. Og - for de som måtte tro det - jeg jobber ikke innenfor Telenor, men er en helt vanlig Kvalitetssjef ved en vanlig norsk bedrift........ *grin* Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Telenor, eller Tele(h)or, som jeg uttaler det, burde vært oppløst, og verdiene solgt ut til private bedrifter. Hvem andre er det som innfører nedlastingsbegrensning på brebånd? Eller et annet eksempel: Hadde ikke NetCom presset prisen på mms ned til 2.50 hadde MMS fortsatt kostet 10kr pr melding. Og Tele(h)or skryter av å ha bedre mobildekning i norge. Det er jo ikke noe rart, for det er alle vi skattebetalere som betaler for det. Tele(h)or er jo statlig... riktignok delprivatisert, men staten har ennå en finger med i spillet. Død over Tele(h)or. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå