AnonymDiskusjon Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Har litt sosial angst. Har et kun et lite nettverk. Er for tiden arbeidsledig så gjør ikke akkurat angsten bedre da jeg ikke får noe sosial trening. Jeg tenker at jeg bør melde meg på i en eller annen slags klubb eller forening med folk med samme interesser som meg. Føler jeg trenger å bli vant til å være sammen med og snakke med folk jeg ikke kjenner fra før. Interessene mine har alltid av typen som er individuell. Alså interesser som ikke innebærer at jeg trenger å ha kontakt med andre. Selv om jeg liker disse hobbyene best tenker jeg at jeg alikevel må komme meg ut å møte nye mennesker. Noen tips om klubber/foreninger/idretter etc som vil være bra for angsten? Anonymous poster hash: 25b1e...541 Anonymous poster hash: 25b1e...541 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Skaff deg en jobb med et ungt miljø, samtidig kan du jo jobbe med deg selv å bli mer selvsikker. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Jeg vil foreslå at du sjekker ut boka Se deg rundt av Asle Hoffart. Den skisserer et velfungerende opplegg for en med sosial angst, selv om jeg mener at den til en viss grad ser bort fra hvor vanskelig det kan være å legge av seg den såkalte trygghetsadferden (dvs. den adferden man tyr til for umiddlerbar mildning av angsten, f.eks. å se ned i bakken, holde hardt i koppen for å skjule skjelving, etc.). Anonymous poster hash: f49e8...f11 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Synes selv denne boka var veldig bra: http://www.amazon.com/Overcome-Social-Anxiety-Shyness-Confident-ebook/dp/B00HFYJ730 Meget konsis Anonymous poster hash: f344a...fef Lenke til kommentar
Aspirin Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Har litt sosial angst. Har et kun et lite nettverk. Er for tiden arbeidsledig så gjør ikke akkurat angsten bedre da jeg ikke får noe sosial trening. Jeg tenker at jeg bør melde meg på i en eller annen slags klubb eller forening med folk med samme interesser som meg. Føler jeg trenger å bli vant til å være sammen med og snakke med folk jeg ikke kjenner fra før. Interessene mine har alltid av typen som er individuell. Alså interesser som ikke innebærer at jeg trenger å ha kontakt med andre. Selv om jeg liker disse hobbyene best tenker jeg at jeg alikevel må komme meg ut å møte nye mennesker. Noen tips om klubber/foreninger/idretter etc som vil være bra for angsten? Anonymous poster hash: 25b1e...541 Anonymous poster hash: 25b1e...541 Hva med å melde seg som frivilligarbeider på en musikkfestival? Vet ikke hvor du befinner deg hen i landet, men til sommeren arrangeres det jo flere av disse ulike steder i landet. Garantert å møte mange på din egen alder samt kanskje får du noen gode musikkopplevelser. Ellers ville jeg nok gått utifra dine interesser først og fremst ja. Om du f. eks har en spesiell interesse for klatring, friluft, brettspill, cosplay (... hva enn det måtte være), så finnes det nok foreninger for disse. Google is your friend. Vil være litt enklere å komme overens med noen når man har en felles interesse til å begynne med. Samtidig er det lurt å ikke lukke seg til kun det som føles mest komfortabelt om du sliter med angst. Tenker det vil være sunt for deg å møte folk som er litt annerledes deg selv, så vær åpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå