Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Frostskader etter Forsvaret.

Anbefalte innlegg

God morgen godt folk :)

Har i det siste hatt problemer med hender og føtter, det er spesielt merkbart når jeg bader eller dusjer. Hendene og føttene mine er ekstremt følsom for varmt vann i forhold til resten av kroppen. Smertemessig så føles det som om noen kontinuerlig stikker deg med en barnål. Synes ganske godt når jeg er ferdig da både hender og føtter er blodsprengte. De er knallrøde med ganske utvidede blodårer. 

Har en liten mistanke om at førstegangstjenesten kan være en medvirkende årsak til problemet. Tjenestegjorde langt nord i landet, hadde 4 av mine 5 uker i felt på vinterstid med temperaturer ned mot -30 grader. Skal ikke skryte på meg at jeg var den flinkeste til å fysisk holde varmen når det ble kaldt, men jeg lot det aldri gå lenger enn at jeg mistet følelsen i hendene og føttene.

Er ikke ute etter å reise noe sak mot Forsvaret i det hele tatt noe som er grunnen til at jeg poster som anonym, men jeg lurer på om det kan ha noen sammenheng. Det skal nevnes at det er godt over ett år siden jeg dimmiterte og jeg har enda ikke oppsøkt noen lege i forbindelse med problemet da det kun er irriterende og vondt når jeg bader eller dusjer så jeg ser ikke helt vitsen enda. 

Noen andre her inne som har vært borti lignende? Tenkte jeg skulle høre litt før jeg kaster bort en egenmelding på et potensielt bortkastet legebesøk.

Takker for eventuelle svar :)

Anonymous poster hash: fe2c3...93d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte året mitt som infanteri i Indre Troms selv (ned mot -40 grader og maaaaange feltdøgn) og fikk en liten frostskade på den ene foten. Jeg merker ingenting når jeg dusjer eller slikt, men når det er kaldt fryser jeg mye lettere på den foten. Da jeg fikk frostskaden så var det ikke vanskelig å se at den hadde "fått en trøkk" fordi foten min var da helt hvit og så rar ut. Så hvis du ikke kan huske at du så noe slikt når du var i forsvaret, så er det jo ikke sikkert det er frostskade du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...