Hveding Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Hei. Av en eller annen grunn får jeg ekstremt lav fps når jeg kjører fort i gta, å jeg har masse politi etter meg..Fpsen går vel ned til ca 10-20 å det er jo helt ubrukelig. Satt ned oppløsning veldig, pluss alt av grafikk muligheter så lavt som mulig, å enda samme problem.Det lagger når jeg kjører fort å når jeg har mye politi etter meg -.-' Når pcen drar Assassin’s Creed Unity, Battlefield 4, Assetto Corsa, Metro Last Light uten problemer på både high å ultra i 1080p, så burde ikke GTA 5 være noe problem. Er spillet kanskje dårlig optimalisert for pc ?Mvh Pat. Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Jeg har hatt det samme problemet, men du kan forbedre ytelsen betydelig ved konfigurere grafikkinnstillingene riktig. Også kommer det selvsagt an på hvilken CPU, GPU, og RAM du har i din datamaskin, noe som du ikke har nevnt i tråden enda. Det kan være litt informasjon å hente her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1661803 Endret 18. april 2015 av Exxon Valdez Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Jeg har hørt at spillet er elendig optimalisert for de som kjører SLI. Hvis det er det du har er det ikke så mye du kan gjøre annet enn å vente på nye oppdateringer, noe som sikkert ikke kommer med det første siden SLI er for tiden ganske underprioritert av spillutviklere nå til dags. Endret 18. april 2015 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Jeg har hørt at spillet er elendig optimalisert for de som kjører SLI. Hvis det er det du har er det ikke så mye du kan gjøre annet enn å vente på nye oppdateringer, noe som sikkert ikke kommer med det første siden SLI er for tiden ganske underprioritert av spillutviklere nå til dags. Det har du ikkje hørt Sli fungerer aldeles glimrende i GTA V SLI fungerer vedlig bra i de aller fleste spill, så du er faktisk HELT på bærtur. Du er nok kanskje helt på Youtube Endret 18. april 2015 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Type skjermkort har du TS og hvilken driver? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 I profilen hans står det: Maskinvare (PC)Asus G75V 17.3"Prosessor: Intel Core i7 3630QM / 2.4 GHzRam: 8 GB DDR3 SDRAM 1600MHzSkjermkort: NVIDIA GeForce GTX 670M - 3GBHard-disk: 750GB / 7200 opmOS: Windows 8 64 bit Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Det er gammel setup (bærbar pc). Nåværende setup:HK: Z87 MPOWER MAX CPU: Intel i5-4670K 3.4 GHzGPU: Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB RAM: DDR3 Kingston 8GB (800MHz per brikke) Windows 8.1 64 bit Gta er installert på SSD, så burde jo gå glatt før seg. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Kan det være prosessoren som er problemet ?Har testet gta i 800*600 med alt på laveste instillinger, å opplever enda denne laggingen når jeg kjører biler å har mye politi etter meg..Merker at byene spesielt lager lagg. Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Har du lastet ned nyeste amd driver? De har sluppet en beta driver som er gta v optimalisert. http://www2.ati.com/drivers/beta/amd-catalyst-15.4beta-64bit-win8.1-apr9.exe Og nei, det er nok ikke cpuen som er problemet, den skal være mer enn kraftig nok til og drive dette spillet greit. Hvor mye vram bruker nåværende instillinger? Er en graf øverst i grafikkinstillinger som viser dette. Endret 18. april 2015 av DagErlend 1 Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 (endret) 800 mb står det Skjermkortet har 4gb så burde klare dette. Håper den driveren er løsningen på dette problemet. Tester snart Endret 18. april 2015 av Hveding Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Hmm.. Kan se ut som det var en viduner driver det der... Satt opp til 1080p å en del av settnings til high/ultra, å det kjører perfekt i stabile 60fps Hadde sikkert 10 purker etter meg pluss at jeg kjørte i en by.. Dette låver bra! Endret 18. april 2015 av Hveding Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Får satse på at det gjorde susen Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 It did!Har nå spilt med en kompis i godt over 1 time på nett, å så langt har det ikke vært noe problem..Har alt på max bortsett fra advanced graphics å det flyter bra med stabile 60-70fps, til tider kan det dette ned til 50 men er ikke noe stort problem for min del. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Det jeg mistenkte, gammel driver... Du får huske å markere tråden som løst! Husk at det er en BETA-driver og mer stabil driver vil komme med tiden... Så hold øye med lansering av nye drivere for AMD Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Sli fungerer aldeles glimrende i GTA V SLI fungerer vedlig bra i de aller fleste spill, så du er faktisk HELT på bærtur. Og det er sikkert derfor det er mye klager om at det er elendig optimalisert for SLI. Far Cry 3 er ett spill som også er elendig optimalisert for SLI. Jeg får 60 - 80 FPS på Ultra i 1440p uten MSAA med min PC. Skrudde av SLI i Nvidia kontrollpanel og ytelsen forandret seg ikke i det hele tatt. Samme greia skjer i Skyrim, SLI gir ingen FPS boost i det hele tatt. Endret 18. april 2015 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Sli fungerer aldeles glimrende i GTA V SLI fungerer vedlig bra i de aller fleste spill, så du er faktisk HELT på bærtur. Og det er sikkert derfor det er mye klager om at det er elendig optimalisert for SLI. Far Cry 3 er ett spill som også er elendig optimalisert for SLI. Jeg får 60 - 80 FPS på Ultra uten MSAA med min PC. Skrudde av SLI i Nvidia kontrollpanel og ytelsen forandret seg ikke i det hele tatt. Samme greia skjer i Skyrim, SLI gir ingen FPS boost i det hele tatt. Det er lenge siden jeg testet FC3, men med 3x gtx 680 mener jeg på at jeg hadde 110+fps på 1080p med alt på fullt.. FC4 skalerer nærmest perfekt med 3 gtx 980. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå